Programy Polskiego Radia ze wzrostem udziału w rynku. Nowe badanie Krajowego Instytutu Mediów

2022-04-05, 17:40

Programy Polskiego Radia ze wzrostem udziału w rynku. Nowe badanie Krajowego Instytutu Mediów
Budynek Polskiego Radia. Foto: Robert Bartosewicz / Polskie Radio

Według pomiarów Krajowego Instytutu Mediów Program 1 Polskiego Radia w lutym i marcu miał trzeci wynik w rankingu stacji radiowych, osiągając poziom 8,9 proc. słuchalności. Z kolei Program 3 Polskiego Radia osiągnął słuchalność na poziomie 3,2 proc. Te dane są znacznie wyższe niż w badaniu Radio Track, według którego radiowa Jedynka w okresie od grudnia 2021 do lutego 2022 roku osiągnęła poziom 4,7 proc., zaś radiowa Trójka - 1,8 proc. słuchalności.

Prezes Polskiego Radia Agnieszka Kamińska z zadowoleniem przyjęła dane pomiarów Krajowego Instytutu Mediów, a przede wszystkim pojawienie się nowego systemu obliczania słuchalności.

- Cieszę się, że jest na rynku kolejne badanie słuchalności stacji radiowych w Polsce i generalnie treści audio, bo do tej pory na tym rynku panował monopol i w zasadzie nie mieliśmy żadnej skali porównawczej. W tej chwili ten monopol został przełamany i przede wszystkim to jest wartość tego badania. Transparentność w tego typu działaniach jest konieczna, a Polskie Radio już od bardzo dawna tę transparentność badań postulowało - tłumaczyła prezes Polskiego Radia.

Posłuchaj

Prezes Polskiego Radia Agnieszka Kamińska z zadowoleniem przyjęła dane Krajowego Instytutu Mediów, a przede wszystkim pojawienie się nowego systemu obliczania słuchalności (IAR) 0:30
+
Dodaj do playlisty

Badanie Krajowego Instytutu Mediów zostało uruchomione w trybie pilnym na wniosek Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji w styczniu tego roku według opracowanego przez KIM nowego standardu pomiaru słuchalności treści audio, w tym radia. Badanie realizowane jest na w pełni reprezentatywnej próbie niemal 150 tys. wywiadów telefonicznych w skali roku, w sposób ciągły, codzienny.

Polacy słuchają Polskiego Radia

Dyrektor Biura Programowego Polskiego Radia Paweł Kwieciński podkreślił, że to badanie potwierdziło, że Polacy słuchają Polskiego Radia, a rankingi mają znaczenie wtórne.

- To jest dodatek do badań, i niekoniecznie najważniejszy. Najważniejsze jest wszystko, czego dowiadujemy się z badań o naszym słuchaczu, o jego potrzebach, o tym, dlaczego nas wybiera - to jest sens tych badań, bo dzięki temu jesteśmy w stanie robić radio, robić telewizję - wyjaśnił Paweł Kwieciński.

Dodał, że oferta programowa Polskiego Radia jest tak szeroka, że trudno umieszczać publicznego nadawcę w rankingach.

- Polskie Radio jest jedno od blisko 100 lat, Polskie Radio to nieoceniony mecenas kultury, dostarczyciel do naszych domów informacji, miejsce, gdzie debaty, spory publicystyczne na rozmaite tematy: od spraw społecznych, sportu, aż po politykę, mogą się toczyć. W zasadzie Polskie Radio, można by powiedzieć, nie ma naturalnego konkurenta, z którym można by tworzyć ranking - zaznaczył.

Posłuchaj

Dyrektor Biura Programowego Polskiego Radia Paweł Kwieciński o szerokiej ofercie programowej Polskiego Radia (IAR) 0:26
+
Dodaj do playlisty

Badanie słuchalności Krajowego Instytutu Mediów odbyło się telefonicznie i objęło osoby w wieku 15 lat i więcej, zamieszkujące na terenie Polski, do których numery telefonów komórkowych zostały wygenerowane losowo. Cechą samej próby jest duża szczegółowość, mająca pokazać kompleksowy obraz słuchalności, obejmujący także dotarcie do słuchaczy stacji lokalnych.

Czytaj także:

Polecane

Wróć do strony głównej