TVN odmawia promocji Dziecięcego Telefonu Zaufania. RPD: to nie jest działanie w interesie społecznym
Telewizja TVN odmówiła wzięcia udziału w kampanii społecznej promującej darmowy Dziecięcy Telefon Zaufania 800 12 12 12, pod który przez całą dobę można znaleźć pomoc ratującą zdrowie i życie - poinformował rzecznik praw dziecka Mikołaj Pawlak.
2023-04-03, 19:05
W komunikacie biura RPD czytamy, że stacja nie zgodziła się na emisję spotu informującego o działalności telefonu, tłumacząc, że "regularnie i rzetelnie informuje o rosnącej liczbie prób samobójczych wśród dzieci i młodzieży", a numery telefonów zaufania są umieszczane w tych materiałach.
Cytowany w nim Mikołaj Pawlak zwrócił uwagę, że kilkukrotnie prosił "największe ogólnopolskie telewizje o pomoc w promocji Dziecięcego Telefonu Zaufania". Kontynuował, że jego biuro posiada "gotowy spot z informacją o działalności telefonu. Pomoc udzielana przez naszych ekspertów naprawdę działa - od zeszłego roku mieliśmy 80 tys. rozmów telefonicznych i czatów internetowych, a w pierwszych miesiącach tego roku udało nam się powstrzymać w ostatniej chwili ponad setkę młodych ludzi przed popełnieniem samobójstwa".
Pawlak nadmienił, że Telewizja Polska i Polsat wzięły udział w kampanii społecznej i promowały spot z numerem 800 12 12 12. "Tylko TVN odmówił" - powiedział.
"Fałszywa troska, dbanie o oglądalność"
Zdaniem rzecznika praw dziecka decyzja telewizji TVN zmusza do postawienia pytania o rzeczywiste intencje tego medium, albowiem w programach informacyjnych stacji pojawiają się materiały opisujące próby samobójcze młodych ludzi, przypadki agresji czy filmiki z aktami brutalnej przemocy, a autorzy tych materiałów mówią o konieczności przeciwdziałania rosnącej przemocy i niewystarczających działaniach ze strony państwa.
REKLAMA
Tymczasem stacja odmówiła promocji Dziecięcego Telefonu Zaufania. Jak to można tłumaczyć? "Wygląda to na fałszywą troskę i dbanie wyłącznie o oglądalność. TVN sam mnie zapewnił, że regularnie i rzetelnie informuje o rosnącej liczbie prób samobójczych wśród dzieci i młodzieży, ale niestety nie chce poinformować o realnej pomocy dla tych młodych ludzi" - skomentował tę sytuację Mikołaj Pawlak.
Rzecznik praw dziecka dodał, że postawa TVN "nie jest działaniem w interesie społecznym, nie wypełnia też znamion misji dziennikarskiej".
- Napoje energetyczne trendem wśród dzieci i młodzieży. Rzecznik Praw Dziecka apeluje: musimy to ograniczyć
- Kongres Wychowanie Trwa Wiecznie. Socha: rozmowa na temat wagi rodziny jest niezwykle potrzebna
brpd.gov.pl/łl
REKLAMA
REKLAMA