Internetowe sklepy pod lupą UOKiK. Wprowadzały klientów w błąd

2024-07-02, 11:05

Internetowe sklepy pod lupą UOKiK. Wprowadzały klientów w błąd
Atrakcyjne ceny były dostępne wyłącznie dla członków programu lojalnościowego. Foto: Shutterstock/VAKS-Stock Agency

Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów wszczął postępowanie przeciwko AzaGroup - właścicielowi sklepów internetowych Renee.pl i Born2Be.pl. Powodem jest niewłaściwe prezentowanie w tych sklepach promocji.

Prezes UOKiK-u Tomasz Chróstny powiedział, że brakowało informacji między innymi o najniższej cenie z 30 dni przed obniżką. Podkreślił, że bez tej wiedzy konsument nie może ocenić rzeczywistej atrakcyjności rabatu.

Tomasz Chróstny dodał, że konsumenci byli kuszeni atrakcyjną ceną, która była dostępna wyłącznie dla członków programu lojalnościowego.

Jeśli zarzuty UOKiK-u się potwierdzą, kara za naruszenie zbiorowych interesów konsumentów może wynieść do 10 procent obrotu przedsiębiorcy.

Zarzuty wobec sklepu internetowego

W komunikacie urzędu czytamy, że we wszczętym postępowaniu w sprawie naruszenia zbiorowych interesów konsumentów, prezes UOKiK postawił AzaGroup trzy zarzuty.

REKLAMA

Pierwszy dotyczy braku prezentowania najniższej ceny z ostatnich 30 dni. - Obowiązek rzetelnego informowania konsumentów o cenie, w tym najniższej cenie z 30 dni przed ogłoszeniem obniżki, obejmuje wszystkie etapy sprzedaży, począwszy od przekazów reklamowych, aż do momentu zawarcia umowy. Natomiast sklepy Renee.pl i Born2Be.pl, zarówno w aplikacji mobilnej, jak i na stronie internetowej, nie dopełniają tego obowiązku - informuje UOKiK.

Kolejny zarzut dotyczy tego, że niskie ceny widoczne w reklamach przeznaczone są tylko dla członków klubów lojalnościowych Renee lub Born2Be. - AzaGroup może wprowadzać konsumentów w błąd, nie informując o prawdziwej cenie produktów. Reklamy obu sklepów w internecie kuszą atrakcyjnymi ofertami, jednak są one dostępne jedynie dla osób posiadających konto w ich klubie lojalnościowym. Konsument dowiaduje się o tym dopiero po kliknięciu reklamę prowadzącą na stronę sklepu - informuje UOKiK.

Trzeci zarzut dotyczy wprowadzenia konsumentów w błąd, co do korzyści cenowej. Jak podaje UOKiK, wątpliwości budzi "możliwość oferowania przez właściciela sklepów Renee oraz Born2Be jako »promocyjne« tych produktów, których cena nie zmieniła się lub nawet wzrosła względem najniższej ceny obowiązującej w ciągu 30 dni przed obniżką" informuje urząd w komunikacie.

Czytaj także:

IAR/PAP/ka

Polecane

REKLAMA

Wróć do strony głównej