Kto najlepiej prowadził kampanię? Polacy wskazali

Najlepszą kampanię prowadził Rafał Trzaskowski - wynika z sondażu Opinia24 dla "Faktów" TVN i TVN24. Ankietowani docenili tez działania Sławomira Mentzena, na trzecim miejscu w tym rankingu znalazł się Karol Nawrocki. Jedna piąta ankietowanych przyznała, że pod wpływem kampanii zmieniła swoje preferencje wyborcze.

2025-05-16, 13:44

Kto najlepiej prowadził kampanię? Polacy wskazali
W sondażu Polacy wskazali, że najlepszą kampanię miał Rafał Trzaskowski. Foto: PAP/Krzysztof Świderski

Kto najlepiej prowadził kampanię wyborczą?

W sondażu, którego wyniki opublikowano w piątek, respondenci odpowiadali na pytanie: "niezależnie od Pana/Pani poglądów czyja kampania Pana(i) zdaniem była najlepsza?". 20 proc. badanych wskazało, że najlepszą kampanię prowadził kandydat Trzaskowski - kandydat KO, zdaniem 18 proc. najlepsza była kampania Mentzena - kandydata Konfederacji, a według 16 proc. ankietowanych - popieranego przez PiS Nawrockiego.

Po 6 proc. respondentów uznało, że najlepszą kampanię prowadził dziennikarz Krzysztof Stanowski i kandydatka Nowej Lewicy Magdalena Biejat, 4 proc. wskazało, że na kandydata Trzeciej Drogi Szymona Hołownię, po 3 proc. badanych wskazało kampanię europosła Grzegorza Brauna i kandydata partii Razem Adriana Zandberga, 2 proc. kampanię b. posłanki Joanny Senyszyn, a 1 proc. odpowiedziało, że najlepszą kampanię miał poseł Marek Jakubiak.

Żaden badany nie wskazał kampanii Macieja Maciaka, Artura Bartoszewicza i Marka Wocha jako najlepszej, 20 proc. respondentów odpowiedziało, że nie ma zdania w tej sprawie, a 1 proc. odmówiło odpowiedzi na to pytanie.

Co piąty wyborca zmienił zdanie 

Respondenci byli również pytani, czy kampania wyborcza sprawiła, że zmieniły się ich preferencje w wyborach prezydenckich. Na to pytanie 75 proc. odpowiedziało, że nie, odpowiedzi twierdzącej udzieliło 20 proc. badanych, a 5 proc. wybrało odpowiedź - nie wiem/trudno powiedzieć, lub odmówiło odpowiedzi na to pytanie.

REKLAMA

Przykładając ten wynik do liczby osób uprawnionych do głosowania, można przyjąć, że kampania mogła zmienić decyzje wyborcze blisko 6 mln Polaków. Nakładając na to filtr frekwencji (według sondaży ok. 65 proc.) otrzymujemy ok. 4 mln głosów zdobyte - lub stracone - podczas kampanii.

Badanie zostało wykonane w dniach 14-15 maja za pomocą wywiadów telefonicznych CATI na reprezentatywnej próbie 1002 mieszkańców Polski w wieku 18 i więcej lat. 

Czytaj także:

Źródła: PAP/fc

REKLAMA

Polecane

REKLAMA

Wróć do strony głównej