Nowa aplikacja UE. Osoby niepełnoletnie bez dostępu do treści dla dorosłych

Od 1 lipca mieszkańcy Unii Europejskiej będą musieli korzystać z nowej aplikacji do weryfikacji wieku, aby uzyskać dostęp do wybranych serwisów internetowych. Nowe przepisy obejmą nie tylko strony z treściami dla dorosłych, ale także popularne platformy społecznościowe, takie jak Facebook, Instagram, X (dawniej Twitter), YouTube czy TikTok.

2025-06-09, 09:32

Nowa aplikacja UE. Osoby niepełnoletnie bez dostępu do treści dla dorosłych
Od lipca Unia wprowadza zmiany, po to, aby osoby niepełnoletnie nie miały dostępu do treści dla dorosłych. Foto: Eryk Stawinski/REPORTER/East News

Bez tej aplikacji nie wejdziesz na Facebooka i YouTube. Unia Europejska wprowadza zmiany

Nowa aplikacja pozwoli użytkownikom potwierdzić swoją pełnoletność bez konieczności udostępniania danych osobowych poszczególnym serwisom. To rozwiązanie ma na celu nie tylko ochronę młodszych użytkowników przed potencjalnie szkodliwymi treściami, ale także obniżenie kosztów związanych z innymi systemami weryfikacyjnymi. Korzystanie z aplikacji nie będzie obowiązkowe. Jej brak może jednak powodować ograniczony dostęp do wielu popularnych platform.

Aplikacja do weryfikacji wieku to jedynie wstęp do większych zmian. Już od przyszłego roku ma ją zastąpić tzw. portfel tożsamości cyfrowej, który - zgodnie z zapowiedziami Komisji Europejskiej - stanie się kompleksowym narzędziem umożliwiającym dostęp do usług publicznych i prywatnych, przechowywanie dokumentów cyfrowych oraz składanie wiążących podpisów. Wszyscy obywatele UE będą mogli z niego korzystać najpóźniej do końca 2026 roku.

Facebook, TikTok, YouTube i Instagram. Nie będą działać bez nowej aplikacji

Nowe przepisy mają na celu ochronę dzieci i młodzieży przed negatywnym wpływem niektórych treści dostępnych w sieci. Weryfikacja wieku będzie dotyczyć nie tylko stron z treściami pornograficznymi czy hazardowymi, ale również platform społecznościowych, które posiadają dolne granice wiekowe - od 13 lat w przypadku Facebooka, Instagrama czy TikToka, do 16 lat na LinkedInie.

Czytaj także: 

Źródła: businessinsider.com.pl/PAP/mg

REKLAMA

Polecane

REKLAMA

Wróć do strony głównej