Kosiniak-Kamysz przyparty do muru przez dziennikarza. Na pytanie o CPK odparł: trzeba rozwijać porty regionalne
- Trzeba dalej rozwijać porty regionalne - powiedział w środę w RMF FM Władysław Kosiniak-Kamysz, pytany o Centralny Port Komunikacyjny. Stanowisko lidera PSL spotkało się ze stanowczą reakcją prowadzącego wywiad Roberta Mazurka.
2023-11-29, 10:54
Kosiniak-Kamysz oznajmił, że jego formacja polityczna ma inne zdanie ws. CPK aniżeli obecny obóz rządzący. - Uważamy, że cały proces był prowadzony w niechlubny sposób - stwierdził.
Na uwagę prowadzącego, że "CPK w największym stopniu stanowi sieć kolejowa" polityk odparł, iż jest za jej modernizacją. Na wtrącenie dziennikarza, że "to nie jest modernizacja", lider PSL z kolei odparł: - Najpierw zmodernizujemy te sieci, które są, bo dzisiaj często nie można dojechać do miasteczka powiatowego...
Mazurek podkreślił, że "fachowcy mówią, iż opłaca się budować szybsze, nowe tory". Na to Kosiniak-Kamysz odpowiedział wymijająco, że "konsultacje nie zostały przeprowadzone starannie".
Kosiniak-Kamysz: trzeba dalej rozwijać porty regionalne
Odpowiedź polityka spotkała się ze stanowczą reakcją dziennikarza, który oznajmił: - Polska eksportuje i importuje towary. Wie pan, ile VAT zostaje w Polsce przy przepływie tych towarów? 17 proc., czyli 83 proc. zostaje poza Polską. Jak pan myśli: gdzie? Na Litwie albo na Słowacji? Otóż nie: w Niemczech. Decyzja o zaniechaniu budowy CPK - mówiąc wprost - jest bardzo ważną i pozytywną decyzją dla Niemiec - zaznaczył Robert Mazurek.
REKLAMA
Najwyraźniej nie przekonał Władysława Kosiniaka-Kamysza, który znów stwierdził wymijająco: - Trzeba dalej rozwijać porty regionalne. Ich funkcjonowanie też musi być brane pod uwagę. Poza tym dlaczego przez lata nie zmodernizowano i nie połączono ściślej Okęcia z Modlinem? [przypomnijmy, że Kosiniak-Kamysz był ministrem w rządzie PO-PSL, który również nie przeprowadził takiej modernizacji - red.] Wybudowano lotnisko w Radomiu, które jest dzisiaj kompletnie niewykorzystane... - przekonywał polityk.
Dziennikarz - w odpowiedzi - przytoczył opinię jednego z niemieckich analityków, który ocenił, że "CPK może zostać największym lotniskiem Europy Środkowo-Wschodniej; dotychczas rolę tę pełniły lotniska niemieckie, np. w Berlinie".
- Petru nie chce CPK. Uważa, że Polska... ma silną konkurencję w Berlinie
- CPK i Via Carpatia kluczowe dla bezpieczeństwa. "NATO musi kłaść nacisk na takie projekty"
- Wildstein odpowiada Sawickiemu ws. CPK: jego opowieści to zestaw absurdów wołających o pomstę do nieba
[ZOBACZ TAKŻE] Projekt międzykontynentalny o znaczeniu politycznym, gospodarczym i obronnym. Eksperci o CPK
łl/RMF FM, PR
REKLAMA
REKLAMA