Unijne kraje poparły wzmocnienie praw pasażerów na kolei

Wzmocnienie praw pasażerów na kolei, to między innymi przysługujące odszkodowania w przypadku opóźnień lub odwołanych kursów, zagwarantowanie na każdej stacji pomocy osobom niepełnosprawnym, a w pociągach zapewnione miejsce dla rowerów.

2019-12-02, 18:41

Unijne kraje poparły wzmocnienie praw pasażerów na kolei

Posłuchaj

Unijne kraje poparły wzmocnienie praw pasażerów na kolei. Relacja Beaty Płomeckiej (IAR)
+
Dodaj do playlisty

Ustalenia są w wielu miejscach zbieżne ze stanowiskiem Parlamentu Europejskiego. Jednak unijne rządy wzięły bardziej pod uwagę sytuację przedsiębiorstw kolejowych proponując więcej wyłączeń i więcej czasu na dostosowanie, z czego zadowolone są Polskie Koleje Państwowe ze względu na wysokie koszty dostosowawcze.

Ustalenia nie kończą prac nad przepisami. To dopiero stanowisko unijnych krajów do negocjacji z Parlamentem Europejskim. Od wyniku tych rokowań będzie zależeć ostateczny kształt przepisów.

Powiązany Artykuł

przejazd kolejowy shutt2-1200.jpg
Krzysztof Mamiński: unowocześniamy polską kolej, a nasi klienci to doceniają

Polska poparła przepisy o wzmocnieniu praw pasażerów, bo jak tłumaczył minister infrastruktury Andrzej Adamczyk, wpisują się one w politykę tych krajów, które widzą w przebudowie kolei przyszłość.

"Bardziej przyjazna kolej"

- Jesteśmy jednym z liderów niekwestionowanych jeśli chodzi o inwestycje kolejowe. Na kanwie tych inwestycji powstaje bardziej przyjazna kolej - powiedział minister Andrzej Adamczyk.

REKLAMA

- Najważniejsze pozostaje uwzględnienie szeroko rozumianej konkurencyjności sektora kolejowego, kwestie wyłączeń dla przewoźników regionalnych, takich jak trójmiejskie PKP SKM - powiedział Polskiemu Radiu Tomasz Lachowicz dyrektor brukselskiego biura PKP.

Zgodnie z ustaleniami, przedsiębiorstwa kolejowe nie będą musiały wypłacać odszkodowań za opóźnienia lub odwołania w sytuacjach, których nie dało się uniknąć, takich jak ekstremalne warunki pogodowe, czy poważne klęski żywiołowe.

Parlament Europejski chciał, aby przepisy weszły w życie w 2021 roku - unijne kraje, ku zadowoleniu PKP, zaproponowały, aby było to o 3 lata później.

mg

REKLAMA

Polecane

REKLAMA

Wróć do strony głównej