Anulowane loty z powodu pandemii. Komisja Europejska przypomina o prawach pasażerów
Linie lotnicze powinny zwracać pieniądze za niewykorzystane bilety w związku z pandemią koronawirusa i odwołane loty. Komisja Europejska przypomniała, że to pasażerowie zdecydują, czy wybiorą zwrot środków, czy vouchery. Wykładnia Brukseli związana jest z wieloma zażaleniami od klientów, w związku z przedłużającymi się zwrotami za bilety.
2020-04-06, 16:45
Od kilku tygodni linie lotnicze odwołują loty w związku z zamykanymi lotniskami i granicami oraz wprowadzanymi ograniczeniami. Pasażerowie mają prawo do zwrotu pieniędzy, nawet, jeśli bilety były kupowane w najtańszej taryfie, w normalnych okolicznościach, nieupoważniających do zwrotu kosztów.
"Prawa muszą być przestrzegane"
Wiele linii lotniczych zwleka jednak z wypłatami, bo zwrot kosztów wszystkim klientom od razu może spowodować poważne problemy finansowe przewoźników. Stąd sugestie skorzystania z voucherów. Rzecznik Komisji Europejskiej podkreślił, że prawa pasażerów są chronione przez unijne prawo i muszą być przestrzegane.
Powiązany Artykuł
Premier: solidarność UE jest dziś potrzebna bardziej niż kiedykolwiek
- Linie lotnicze muszą zaoferować pasażerom wybór - albo zwrot pieniędzy za bilet, albo zmiana trasy. W związku z tym, że obecnie nie zawsze jest możliwa zmiana trasy, pasażerowie muszą otrzymać zwrot pieniędzy - powiedział Stefan de Keersmaecker.
<<CZYTAJ TAKŻE>> 300 tysięcy Europejczyków, także Polaków, utknęło na świecie z powodu koronawirusa
REKLAMA
Rzecznik dodał, że przewoźnicy mogą oferować klientom vouchery na bilety, zamiast zwrotu kosztów, co może być w niektórych przypadkach lepszą ofertą finansową, ale za każdym razem pasażer musi wyrazić na to zgodę.
pkr
REKLAMA