Książę Wiliam w call-center. W czasie epidemii pracował jako wolontariusz na infolinii
Brytyjski książę William ujawnił, że w trakcie wprowadzonego z powodu koronawirusa zamknięcia kraju anonimowo pomagał jako wolontariusz na infolinii dla osób potrzebujących wsparcia psychicznego.
2020-06-06, 15:41
Powiązany Artykuł
BBC: Londyn może wkrótce złagodzić nowe obostrzenia dla wjeżdżających do kraju
Książę William po przejściu odpowiedniego przeszkolenia pracował charytatywnie w Shout 85258, SMS-owej infolinii, którą wraz z żoną, księżną Kate, pomógł stworzyć w zeszłym roku. Wolontariusze przy pomocy rozmów tekstowych oferują całodobowe wsparcie dla osób zmagających się z różnego rodzaju kryzysami.
Wysyłający wiadomość na Shout 85258 nie wiedzieli, że prowadzą korespondencję z członkiem rodziny królewskiej, bo William - tak samo jak ponad 2000 pracujących tam wolontariuszy - używał pseudonimu.
Dopiero w zeszłym miesiącu podczas wideorozmowy z innymi wolontariuszami powiedział im: "Podzielę się z wami małym sekretem, ale jestem wolontariuszem na tej platformie", zaś teraz z okazji kończącego się w niedzielę Tygodnia Wolontariatu nagranie to zostało opublikowane na Twitterze.
Powiązany Artykuł
Elżbieta II – kobieta, która wzięła ślub z monarchią
Najczęściej dzwonią młodzi poniżej 25 lat
W ciągu nieco ponad roku od powstania Shout 85258 wolontariusze odbyli ponad 300 tys. rozmów z osobami potrzebującymi wsparcia w zakresie zdrowia psychicznego, z czego ok. 65 proc. z nich było w wieku poniżej 25 lat.
Również księżna Kate pomagała w podobny sposób w czasie epidemii - była ona jedną z tysięcy wolontariuszy dzwoniących do osób samotnych lub izolujących się z powodu zagrożenia koronawirusem.
REKLAMA
kstar
REKLAMA