Firma Uncle Ben's zmienia nazwę i logo. Powodem krytyka za powielanie stereotypów rasowych

Wizerunek czarnoskórego mężczyzny zniknie z opakowań produktów marki Uncle Ben’s. Zmianie ulegnie też nazwa firmy, która od teraz będzie się nazywać Ben’s Original. Rebranding to reakcja giganta branży spożywczej Mars Incorporated na krytykę dot. utrwalania stereotypów rasowych.

2020-09-24, 10:54

Firma Uncle Ben's zmienia nazwę i logo. Powodem krytyka za powielanie stereotypów rasowych
Zdjęcie ilustracyjne. Foto: shutterstock/lev radin

Marka spotkała się z krytyką za używanie takich słów jak "wujek" i "ciotka", którymi dawniej, w południowych stanach USA określano osoby czarnoskóre, zamiast bardziej formalnych "pan" i "pani".

Powiązany Artykuł

shutterstock_twitter 1200.jpg
Na zdjęciach preferuje białych ludzi. Rasistowski algorytm na Twitterze?

"Rozumiemy nierówności związane z nazwą i twarzą poprzedniej marki i, jak zapowiedzieliśmy w czerwcu, zobowiązaliśmy się do zmian" – przekazał w komunikacie koncern Mars, właściciel marki Uncle Ben’s.

Zamiana loga i nazwy 


Firma deklaruje, że stworzyła "bardziej sprawiedliwą ikonografię", usuwając logo z wizerunkiem czarnoskórego mężczyzny. Zapowiedziała również "działania na rzecz zwiększenia integracji i równości".

Nowe opakowania pojawią się w sklepach na początku 2021 r.  

REKLAMA

Nazwa Uncle Ben’s pochodzi od teksańskiego rolnika znanego z wysokiej jakości ryżu. Twarzą marki został kelner, szef sali w eleganckiej restauracji w Chicago, Frank Brown. Pierwsze produkty trafiły na rynek w 1947 r.

tvp.info/koz

Polecane

REKLAMA

Wróć do strony głównej