Większość krajów UE za redukcją emisji autobusów i ciężarówek. Polska nie poparła
Większość unijnych krajów zatwierdziła wstępne porozumienie dotyczące dalszych redukcji emisji CO2 autobusów i ciężarówek. W grupie, która nie poparła tych regulacji była Polska - ustaliła brukselska korespondentka Polskiego Radia Beata Płomecka.
2024-02-09, 20:38
Uzgodnienia zaakceptowane przez negocjatorów unijnych instytucji przewidują, że do 2035 roku wszystkie autobusy miejskie będą bezemisyjne. Jeśli natomiast chodzi o ciężarówki, to ograniczenie emisji CO2 ma być 90-procentowe do 2040 roku. Tych proponowanych wysokich redukcji oprócz Polski nie poparły między innymi Czechy i Słowacja, a także Włochy i Szwecja.
Wątpliwości niektórych krajów wzbudził też tryb prac nad regulacjami, bo dziś, na ostatnim etapie, Niemcy zażądały zmian. Belgia, kierująca pracami Unii uległa i wpisała do preambuły możliwość wyłączenia spod regulacji silników spalinowych napędzanych paliwami neutralnymi, syntetycznymi. To kolejny raz, kiedy Niemcy, z powodu wewnętrznych sporów, powodują problemy na unijnych naradach i na ostatnim etapie wprowadzają zapisy, zmieniając ustalenia negocjatorów europejskich instytucji.
- Eurodeputowana na usługach FSB. "Przesyłała projekty i plany"
- "Największy wyciek danych w historii". Były pracownik CIA skazany na 40 lat więzienia
- Europoseł szpiegowała dla Rosji? Parlament Europejski rozpoczął śledztwo
iar/mn
REKLAMA