Te regulacje były już uzgodnione z Parlamentem Europejskim przed kilkoma miesiącami, ale brak zgody Niemiec powodował, że była tak zwana mniejszość blokująca. Po porozumieniu w weekend z Brukselą władze w Berlinie zaakceptowały przepisy. Uzyskały bowiem zobowiązanie Komisji, że przedstawi ona regulacje pozwalające na to, by auta z silnikami spalinowymi mogły być zasilane paliwami syntetycznymi.
Polska od początku prac nad przepisami była przeciwko wprowadzaniu zakazu dla nowych samochodów emisyjnych po 2035 roku. Argumentowała, że nie można przerzucać kosztów na obywateli, dla których ekologiczne auta będą zbyt drogie, że 2035 rok jest nierealny i że przepisy nie uwzględniają różnych uwarunkowań w krajach członkowskich.
» INFORMACJI MOTORYZACYJNYCH SZUKAJ TEŻ W POLSKIM RADIU KIEROWCÓW «
W regulacjach jest natomiast zawarta klauzula rewizyjna. Za 3 lata ma być przeprowadzona analiza, która ma dać odpowiedź na pytanie, czy wprowadzenie zakazu dla nowych aut emisyjnych po 2035 jest możliwe.
Czytaj także:
dn, dz/IAR