29 listopada Dniem Darmowej Dostawy. Zakupy bez kosztów wysyłki w prawie 2,5 tys. e-sklepów
Sezon świątecznych zakupów został oficjalnie rozpoczęty. Najpierw Black Friday, czyli Czarny Piątek kuszący zakupami w sklepach ze zniżkami i wyprzedażami, potem Cyber Monday – dzień okazji zakupowych przez internet. Do nich dołączył jeszcze wtorek – Dzień Darmowej Dostawy, w tym roku przypadający na 29 listopada.
2016-11-29, 14:40
Na czym polega akcja?
Powiązany Artykuł
,,Black Friday” – dzień rabatów i wyprzedaży
Dzień Darmowej Dostawy to kolejne wydarzenie otwierające sezon przedświątecznych zakupów. Klienci mieli już okazję pobuszować w sklepach, poprzebierać w towarach i wychwycić najkorzystniejsze ceny. Promocje i rabaty przeniosły się też do internetu pod znakiem Cyber Monday, dlatego teraz czas na kolejną ofertę – zakupy bez kosztów dostawy. We wtorek, 29 listopada klienci aż 2419 sklepów internetowych nie zapłacą za wysyłkę zakupionego towaru. Bezpłatną dostawą objęte będą wszystkie zakupy dokonane od godziny 00.01 aż do 23.59. Dostawy mają jednak prawo ustalić minimalną wartość zamówień na 20 zł brutto. Warto podkreślić, że e-sklep nie naliczy opłaty za przesyłkę wyłącznie do zamówień z dostawą na terytorium Polski.
W Dzień Darmowej Dostawy klienci 2419 sklepów internetowych nie zapłacą za wysyłkę zakupionego towaru.
Po raz siódmy
Początkowo w akcji brały udział tylko niektóre sklepy, dziś jest to już bardzo popularne wydarzenie i korzysta z niego co siódmy klient sklepów internetowych. Obroty sklepów tego dnia wzrastają dwukrotnie; wzrasta też liczba dokonanych transakcji. Korzyść z zakupów tego dnia mają zarówno sprzedawcy, jak i klienci. Jak wynika z badań, ci ostatni często skłonni są nawet kupić więcej, jeśli nie będą musieli płacić za wysyłkę. Dzień darmowej dostawy przyciąga bardzo wielu klientów. Długa jest też lista sklepów, które biorą udział w akcji. Znajdują się na niej oferty z różnymi rodzajami asortymentu (łącznie 30 kategorii). Nie tylko z ubraniami, butami, AGD i RTV, ale też z bielizną, artykułami biurowymi, biżuterią, konsolami, komputerami, książkami, sprzętem budowlanym, a nawet z produktami spożywczymi czy z lekami. Na podstawie badań przeprowadzonych przez firmę Gemius, sklepy biorące udział w akcji w 2014 r. odnotowały ponad trzykrotny wzrost liczby zamówień w porównaniu do wyników osiągniętych dzień wcześniej. Odnotowały też o 29 proc. większą liczbę wizyt w porównaniu do wyników osiągniętych przez sklepy internetowe, które zrezygnowały z wprowadzenia tej promocji.
Nie wszystko można zwrócić
Powiązany Artykuł
10 zasad ochrony konsumenta
Zgodnie z prawem konsumenta, kiedy kupujemy na odległość, mamy takie same prawa jak przy zwykłym zakupie w sklepie. Dlatego też w ciągu 14 dni od zawarcia umowy możemy od niej odstąpić i produkt do e-sklepu oddać. Czas ten liczy się od dnia otrzymania towaru, zatem odstąpienie od umowy możemy wysłać nawet 14. dnia. Najważniejsza jest data stempla pocztowego. Towar, który zwracamy do sklepu internetowego możemy oddać bez konieczności podawania informacji, dlaczego się rozmyśliliśmy i z niego rezygnujemy. Na tych samych zasadach jak rzeczy zakupione w tradycyjnym sklepie również reklamujemy towary zakupione na odległość. Trzeba jednak pamiętać, że nie wszystkie towary możemy zwrócić do sklepu internetowego. Do takich należą: produkty ulegające szybkiemu zepsuciu, produkty wykonane według indywidualnego zamówienia, kasety wideo, audio, programy komputerowe po usunięciu oryginalnego opakowania oraz zaprenumerowana prasa.
REKLAMA
Źródło: https://www.gemius.pl
Aleksandra Rybińska
REKLAMA
REKLAMA