Podsumowanie kampanii "Etat Tata. Lubię to!"
Zwiększenie zaangażowania mężczyzn w wychowywanie dzieci oraz łączenie pracy zawodowej obojga rodziców z obowiązkami domowymi to cele kampanii "Etat Tata. Lubię to!".
2013-09-26, 15:57
-Celem akcji było uświadomienie mężczyznom, że mogą spędzać więcej czasu ze swoimi dziećmi, przez co mogą być jeszcze lepszymi ojcami- mówił dziennikarz Maciej Kurzajewski, który wraz żoną - Pauliną byli honorowymi ambasadorami kampanii.
Kampania "Etat Tata. Lubię to!" to część projektu "Tata jak Mama" - akcji informacyjnej na rzecz godzenia życia zawodowego i rodzinnego.
Akcja skierowana była do rodziców dzieci w wieku do siedmiu lat oraz do pracodawców, którzy realizują lub chcą realizować dobre praktyki w zakresie zatrudniania rodziców małych dzieci. Organizatorzy kampanii podjeli się wielu tematów, m.in. podkreślenie roli ojca w życiu rodziny, co miało skutkować zachęceniem mężczyzn do czynnego udziału w wychowaniu dziecka.
Badania wykonane w ramach kampanii wykazały tendencję odchodzenia od tradycyjnego modelu rodziny w stronę partnerskiego podziału obowiązków domowych i rodzinnych. Większość mężczyzn zadeklarowała aktywny udział w wychowywaniu dzieci oraz wykonywanie czynności związanych z codziennymi obowiązkami. Respondenci nie zgadzali się z opinią, że niepracujące osoby są lepszymi rodzicami ani, że kobiety lub mężczyźni woleliby prowadzić dom i wychowywać dzieci niż pracować zawodowo.
W ramach kampanii zorganizowano m.in. ogólnopolskie konkursy: "Dobre Praktyki Pracodawców" oraz "Dzień z Dzieckiem w Pracy". 70 firm i organizacji, które uczestniczyły w tym drugim konkursie, nagrodzono mobilnym kącikiem dla dziecka w zakładzie pracy.
Efektem konkursów w firmach uczestniczących w projekcie jest m.in. ustanowienie Dnia z Dzieckiem w Pracy (rodzice w sytuacji awaryjnej będą mogli zabrać dziecko do zakładu pracy) oraz stworzenie bazy dobrych praktyk w zakresie takich form zatrudnienia, które ułatwiają godzenie roli rodzica małych dzieci z aktywnością zawodową.
-Myślę, że nasz cel został osiągnięty, a akcja, którą zorganizowaliśmy, zmieni sposób myślenia Polaków, co do wychowywania dzieci oraz pozwoli na pełny rozwój zawodowy zarówno matek jak i ojców- powiedziała Jolanta Bylica, rzecznik prasowy projektu.
Akcja rozpoczęła się w październiku ub.r. i zakończy się 30 września 2013. Pomysłodawcy nie wykluczają organizacji kolejnych edycji projektu.
Kampania współfinansowana jest z środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego oraz przez Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej.
PAP/ml
REKLAMA
REKLAMA