"Językowy przekaz medialny" - język i tekst w środkach masowego przekazu

Czy radio i telewizja pełnią jeszcze funkcję normotwórczą? Jak pogodzić poprawność językową ze skutecznością przekazu? Między innymi odpowiedzi na te pytania można znaleźć w nowej pozycji Polskiego Radia.

2014-10-13, 16:00

"Językowy przekaz medialny" - język i tekst w środkach masowego przekazu
Zdjęcie ilustracyjne. Foto: Polskie Radio/Jakub Szymczuk

Publikacja powstała po sesji "Językowy przekaz medialny" zorganizowanej przez Polskie Radio S.A. oraz Radę Języka Polskiego przy Prezydium PAN. Debata, która odbyła się 21 marca tego roku objęta była patronatem przewodniczącego Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji Jana Dworaka.

Uczestnicy sesji poszukiwali m.in. odpowiedzi na pytania: jakie są społeczne i kulturowe przyczyny zmian języka mediów? Czy rozwój mediów społecznych ma wpływ na język mediów profesjonalnych? Jakiego języka powinni używać dziennikarze, by być w zgodzie z normą językową?

Pomysłodawcą i inspiratorem debaty była red. Małgorzata Tułowiecka, przewodnicząca zespołu do spraw mediów Rady Języka Polskiego. Założenia organizacyjne sesji wypracował zespół, w którego skład wchodzili: dr hab. Katarzyny Kłosińskiej, sekretarz RJP PAN; Piotr Lignar, dyrektor - redaktor naczelny Biura Programowego i Rozwoju Korporacyjnego; Joanna Luboń, trenerka medialna; oraz Bożeny Piwowar, zastępca dyrektora Biura Programowego i Rozwoju Korporacyjnego. W realizacji przedsięwzięcia brało udział również wiele osób pracujących w Polskim Radiu, m.in. z Agencji Promocji i pionu Głównego Inżyniera.

W opracowaniu przygotowanym przez zespół Sekcji Językowej BPiRK, zostały zamieszczone wypowiedzi osób uczestniczących w sesji: referentów oraz gości. Zapraszamy do zapoznania się z publikacją!
aj

REKLAMA

Polecane

REKLAMA

Wróć do strony głównej