Remont zakopianki pod znakiem zapytania. Starosta alarmuje

Problemy z modernizacją zakopianki na odcinku z Rabki do Nowego Targu. Na remont drogi nie ma pieniędzy, a inwestycji nie ma w planach na najbliższe lata.

2015-02-19, 12:10

Remont zakopianki pod znakiem zapytania. Starosta alarmuje
Plan orientacyjny przebiegu zakopianki po modernizacji. Foto: GDDKiA

Posłuchaj

Piotr Bąk, starosta tatrzański: nie wygląda to najlepiej (IAR)
+
Dodaj do playlisty

W ubiegłym roku podczas spotkania z samorządami Podhala ówczesna wicepremier Elżbieta Bieńkowska zapewniała, że zakopianka zostanie w najbliższych latach przebudowana od Lubnia do Nowego Targu. Przebudowa odcinka z Lubnia do Rabki rozpocznie się w przyszłym roku. Co dalej z pozostałym odcinkiem, nie wiadomo.

- Przedstawiciele rządu nie potwierdzili, jakoby na tym odcinku były przed 2023 rokiem projektowane jakies wielkie inwestycje - mówi starosta tatrzański Piotr Bąk. Urzędnik apeluje do samorządów Podhala o wspólne starania, by ten odcinek zakopianki znalazł się w planach Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. - Wcześnij już był wpisany do takich programów - przypomina starosta.

Bąk informuje, że liczyć można tylko na "punktowe" inwestycje np. most w Białym Dunajcu. GDDKiA załatwia formalności, aby móc rozpocząć prace. W czasie sezonów turystycznych na Podhalu właśnie tam tworzą się ogromne korki. GDDKiA od dawna zapowiada, że przeprawy nie można już remontować tylko trzeba zbudować nowy most. Przeciwko temu protestuje część mieszkańców okolicznych domów.

Jeśli chodzi zaś o odcinek Lubień-Rabka, została zakończona procedura składania wniosków do pierwszego etapu postępowania przetargowego na budowę dwóch odcinków drogi ekspresowej S7: Lubień – Naprawa oraz Skomielna Biała – Chabówka. Jak informuje GDDKiA, odcinek S7 Lubień – Naprawa, o długości 7,6 km chce budować 25 firm i konsorcjów z Polski i innych krajów Europy. Oprócz dwujezdniowej drogi klasy S, wybudować tam trzeba m.in. dwa punkty MOP: "Lubień" i "Krzeczów", 10 obiektów inżynierskich i 6 małych mostków na potoku Krzywańskim.

REKLAMA

Na 6,1 km odcinku S7 Skomielna Biała – Chabówka oprócz dwujezdniowej drogi wybudować trzeba m.in. dwa węzły drogowe "Skomielna Biała" i "Zabornia", obwód utrzymania drogi ekspresowej, 17 obiektów inżynierskich (wiadukty, estakady), w tym najdłuższy, liczący 992 metry, oraz 4 małe mostki na ciekach przy węźle "Skomielna".

Firmy zainteresowane budową odcinka S7 Naprawa – Skomielna, z tunelem, mają czas na składanie wniosków do 5 marca 2015 r.

IAR/GDDKiA/fc

Polecane

REKLAMA

Wróć do strony głównej