Druga linia metra ruszy w niedzielę? Wiceprezydent Warszawy: szanse są bardzo duże

Jest zielone światło dla metra z Woli na Pragę. Nic już nie stoi na przeszkodzie by otworzyć drugą linię metra z Ronda Daszyńskiego do Dworca Wileńskiego.

2015-03-07, 10:02

Druga linia metra ruszy w niedzielę? Wiceprezydent Warszawy: szanse są bardzo duże
Stacja Nowy Świat przed otwarciem II linii metra. Foto: Piotr Kała/PR

Posłuchaj

Wiceprezydent Warszawy Jarosław Jóźwiak o starcie drugiej linii metra (RDC/IAR)
+
Dodaj do playlisty

Rzecznik prasowy Urzędu m.st. Warszawy Miasta Agnieszka Kłąb podkreślała w piątek w rozmowie z RDC, że ostatni formalny etap na drodze do otwarcia metra został zakończony.

- Mamy wszystkie niezbędne dokumenty. Instytut Kolejnictwa poinformował nas, że zostały spełnione wszystkie warunki (...), co oznacza, że komplet dokumentów mamy. Pozostały ostatnie działania, również porządkowe. Ostatnie sprawdzenie systemu. Jesteśmy już dużo bliżej otwarcia metra - poinformowała rzeczniczka.

Wcześniej wiceprezydent Warszawy Jarosław Jóźwiak mówił, także w RDC, że około południa do Ratusza ma wpłynąć dokument z Instytutu Kolejnictwa. - Wszystkie znaki na niebie i ziemi wskazują, że ta niedziela jest możliwym dniem, kiedy ruszy druga linia. Szanse są bardzo duże - mówił Jarosław Jóźwiak.

Wiceprezydent Warszawy poinformował także, że godzina otwarcia metra ma być ustalona na popołudniowym sobotnim spotkaniu władz Warszawy.

REKLAMA

- Zakładamy, że nie będzie żadnej oficjalnej uroczystości, po prostu na określoną godzinę zaprosimy warszawiaków do metra, żeby mogli przyjść, zobaczyć i przejechać się. Tak samo pani prezydent (Hanna Gronkiewicz-Waltz) pojawi się, przejedzie się metrem i pewnie powie kilka zdań - powiedział wiceprezydent Warszawy.

Testy zakończone sukcesem

Przez ostatnie dni pociągi metra - w ramach testów - musiały przejechać 5 tysięcy kilometrów. Przejechały je bezawaryjnie.

TVN24/x-news

REKLAMA

Stołeczny ZTM już w piątek przed południem przekazał wskazówki dotyczące korzystania z bramek na II linii metra, które wyglądają inaczej niż na I linii.

"Wystarczy przyłożyć kartę lub wsunąć bilet, a szklane płyty otworzą się same. (...) Wchodząc na stację trzeba skierować się do bramki oznaczonej zieloną strzałką. Przezroczyste tafle są oznakowane żółtymi pasami tak, aby były dobrze widoczne. Po przyłożeniu karty do czytnika od razu rozsuną się szklane płyty, otwierając tym samym przejście. Oczywiście do podziemnej kolejki można wejść również przy użyciu biletu kartonikowego. Dla osób niepełnosprawnych, rodziców z wózkami czy podróżnych z większym bagażem na każdej stacji są szersze bramki" - poinformował ZTM.

Centralny odcinek drugiej linii metra o długości ponad 6 kilometrów połączy lewo- i prawobrzeżną Warszawę. Ma siedem stacji. Kolejno od zachodu na wschód są to: "Rondo Daszyńskiego", "Rondo ONZ", "Świętokrzyska", "Nowy Świat - Uniwersytet", "Centrum Nauki Kopernik", "Stadion Narodowy" i "Dworzec Wileński".

Umowę na projekt i budowę centralnego odcinka II linii metra stołeczny ratusz podpisał z włosko-turecko-polskim konsorcjum Astaldi, Gulermak i PBDiM Mińsk Mazowiecki w październiku 2009 r. Koszt inwestycji to 4,17 mld zł.

Pierwsze naziemne prace rozpoczęły się w drugiej połowie 2010 r., a w maju 2012 r. tarcza "Anna" (nosząca imię na cześć księżnej Anny Mazowieckiej) rozpoczęła drążenie tunelu II linii metra.

<<<Druga linia metra ruszy w marcu? Prezydent Warszawy: mam nadzieję>>>

IAR,RDC,PAP,kh

REKLAMA

Polecane

REKLAMA

Wróć do strony głównej