Marek Gróbarczyk - minister gospodarki morskiej i żeglugi
Marek Gróbarczyk pełnił funkcję ministra gospodarki morskiej w 2007 roku w rządzie Jarosława Kaczyńskiego.
2015-11-09, 19:34
Inżynier, menedżer, poseł do Parlamentu Europejskiego VII i VIII kadencji. Ma 47 lat. Po przegranych przez PiS wyborach w 2007 roku, był doradcą w kancelarii prezydenta za czasów Lecha Kaczyńskiego.
W 2011 roku został wybrany przez radę polityczną PiS w skład komitetu politycznego tej partii. W 2009 roku uzyskał mandat europosła. W ubiegłym roku z powodzeniem ubiegał się o reelekcję. Należy do grupy Europejscy Konserwatyści i Reformatorzy.
Jest członkiem Komisji Przemysłu, Badań Naukowych i Energii, a także delegacji do spraw stosunków z Chińską Republiką Ludową. W poprzedniej kadencji PE Marek Gróbarczyk zajmował się między innymi sprawami związanymi z gospodarką morską.
REKLAMA
Parlament przyjął jego poprawkę zmieniającą kontrolę kutrów tak, by były one przeprowadzane proporcjonalnie do wielkości flot w poszczególnych państwach członkowskich.
Działał również na rzecz budowy gazoportu w Świnoujściu, drogi ekspresowej S3, a także podczas budowy rurociągu Nord Stream. Między innymi utworzył stronę internetową poświęconą tej sprawie.
Urodził się 13 marca 1968 roku. Ukończył Wydział Eksploatacji Siłowni Okrętowych Wyższej Szkoły Morskiej w Gdyni, studia podyplomowe w zakresie telekomunikacji cyfrowej na Akademii Techniczno-Rolniczej w Bydgoszczy, a także szereg kursów w zakresie zarządzania i finansów.
Reaktywacja gospodarki morskiej - według PiS - ma się opierać na odbudowie pięciu komplementarnych elementów branży: przemysłu stoczniowego, narodowych przewoźników morskich, rybołówstwa, polityki portowej i rozwoju szkolnictwa morskiego.
Gróbarczyk zapewniał wcześniej, że PiS przygotowało rozwiązania finansowe, które mają służyć odbudowie przemysłu stoczniowego, choć nie podawał szczegółów. Wymieniał budżet państwa, rynki kapitałowe i partnerstwo publiczno-prywatne. - Budżet państwa tylko i wyłącznie musi tutaj reagować w postaci wszelkiego rodzaju zachęt inwestycyjnych, gwarancji państwowych oraz rozwiązań legislacyjnych, które będą ułatwiały odbudowywanie się tej branży - podkreślał.
REKLAMA
IAR, bk
REKLAMA