Ameryka żyje finałem Super Bowl. Zawrotne ceny reklam
W USA, tym kto wygra rozgrywkę interesuje się ponad 300 milionów ludzi. Super Bowl, czyli finał futbolu amerykańskiego ligi NFL, będzie rozegrany po raz 50.
2016-02-07, 11:21
Posłuchaj
Super Bowl to największa jednorazowa sportowa impreza na świecie, której równać się może tylko finał piłkarskich mistrzostw świata. W tym roku padł kolejny rekord ceny za reklamę emitowanej podczas transmisji telewizyjnej, którą w USA obejrzy ponad sto milionów widzów. 30-sekundowy spot kosztuje 5 milionów dolarów, to o 10 procent więcej niż rok temu.
Natomiast ceny biletów, które obecnie można dostać tylko na czarnym rynku, wahają się od 2,5 do 5 tysięcy dolarów.
Amerykanie na swoje typy związane z tym wydarzeniem postawili ponad 10 miliardów dolarów.
Super Bowl jest również wydarzeniem artystycznym. Przed rozpoczęciem spotkania pomiędzy Caroliną Panters a Denver Broncos, hymn Stanów Zjednoczonych zaśpiewa Lady Gaga. W przerwie z mini koncertem na żywo wystąpi zespół Coldplay, któremu towarzyszyć będzie Beyonce oraz Bruno Mars.
REKLAMA
Dla piosenkarzy zaprezentowanie się przed tak szeroką publicznością zarówno na stadionie, jak i przed telewizorami jest bardzo dużym wyróżnieniem oraz promocją.
IAR/agkm
REKLAMA