Pasażerowie utknęli na lotniskach na całym świecie. Awaria systemu brytyjskiego przewożnika
Dziesiątki tysięcy pasażerów brytyjskich linii lotniczych British Airways utknęło na lotniskach na całym świecie z powodu awarii oprogramowania komputerowego. Awaria opóźniła odprawy na 27 lotniskach.
2016-09-06, 15:07
Posłuchaj
Podróżni są odprawiani na Heathrow i Gatwick, zapewniła rzeczniczka British Airways, choć dzieje się to wolniej niż zwykle. Ale z różnych stron świata płyną informacje o wielkich opóźnieniach.
Pasażerka z San Francisco powiedziała dziennikowi "The Sun", że pracownik British Airways rozdawał czekającym ulotkę z informacją, że wobec awarii systemu elektronicznego, odprawa i sprawdzanie kart pokładowych odbywa się ręcznie.
Pasażerka lecąca z Finlandii do Londynu powiedziała, że również została odprawiona systemem "manualnym" - do tego stopnia, że jej karta pokładowa została wypełniona odręcznie. Opóźnienia mają miejsce od Seattle i Mexico City po Glasgow.
REKLAMA
Nie jest to pierwsza awaria oprogramowania British Airways. Kiedy w 2008 roku linie otworzyły swój własny Terminal Piąty na lotnisku Heathrow, natychmiast przestał działać skomputeryzowany system sortowania bagaży.
REKLAMA
Dziesiątki tysięcy podróżnych odleciało we wszystkie strony świata bez walizek, a British Airways przez kilkanaście dni wysyłało za nimi specjalne samoloty transportowe z bagażem.
IAR/dcz
REKLAMA