Pasażerowie utknęli na lotniskach na całym świecie. Awaria systemu brytyjskiego przewożnika

Dziesiątki tysięcy pasażerów brytyjskich linii lotniczych British Airways utknęło na lotniskach na całym świecie z powodu awarii oprogramowania komputerowego. Awaria opóźniła odprawy na 27 lotniskach.

2016-09-06, 15:07

Pasażerowie utknęli na lotniskach na całym świecie. Awaria systemu brytyjskiego przewożnika
Zdjęcie ilustracyjne. Foto: Eluveitie/CC BY-SA 3.0/Wikimedia Commons

Posłuchaj

Z różnych stron świata płyną informacje o opóźnieniach. Relacja Grzegorza Drymera (IAR)
+
Dodaj do playlisty

Podróżni są odprawiani na Heathrow i Gatwick, zapewniła rzeczniczka British Airways, choć dzieje się to wolniej niż zwykle. Ale z różnych stron świata płyną informacje o wielkich opóźnieniach.

Pasażerka z San Francisco powiedziała dziennikowi "The Sun", że pracownik British Airways rozdawał czekającym ulotkę z informacją, że wobec awarii systemu elektronicznego, odprawa i sprawdzanie kart pokładowych odbywa się ręcznie.

Pasażerka lecąca z Finlandii do Londynu powiedziała, że również została odprawiona systemem "manualnym" - do tego stopnia, że jej karta pokładowa została wypełniona odręcznie. Opóźnienia mają miejsce od Seattle i Mexico City po Glasgow. 

REKLAMA

Nie jest to pierwsza awaria oprogramowania British Airways. Kiedy w 2008 roku linie otworzyły swój własny Terminal Piąty na lotnisku Heathrow, natychmiast przestał działać skomputeryzowany system sortowania bagaży.

REKLAMA

Dziesiątki tysięcy podróżnych odleciało we wszystkie strony świata bez walizek, a British Airways przez kilkanaście dni wysyłało za nimi specjalne samoloty transportowe z bagażem.

IAR/dcz

Polecane

REKLAMA

Wróć do strony głównej