"Rycerze biało-czerwonej". Akcja MON do młodego pokolenia
Ruszyła akcja społeczna resortu obrony pod hasłem "Rycerze biało-czerwonej". Inicjatywa jest skierowana do młodego pokolenia. Ma przybliżyć walkę o wolność, jaką w czasie drugiej wojny światowej podejmowali żołnierze - tłumaczy Jacek Matuszak z MON.
2017-08-04, 12:30
Ideą kampanii jest z jednej strony pokazanie bohaterów czasów minionych, czyli tych, którzy walczyli za Polskę na wszystkich frontach drugiej wojny, ale jednocześnie przybliżenie współczesnych żołnierzy, którzy kontynuują tradycje sprzed kilkudziesięciu lat.
Pierwsza odsłona kampanii została uruchomiona w czasie obchodów 73. rocznicy wybuchu Powstania Warszawskiego. Na koncie społecznościowym resortu obrony pojawiły się informacje historyczne oznaczone specjalnym hasztagiem.
Kampania wizerunkowa pojawiła się również na plakatach wielkopowierzchniowych. Do współpracy zaproszono profesora Jerzego Majkowskiego. W czasie walk o Warszawę miał szesnaście lat. Walczył w batalionie "Gustaw" w Śródmieściu i na Ochocie. Po wojnie został lekarzem, do dziś przyjmuje pacjentów.
Plakaty z podobizną powstańca pojawiły się między innymi na elewacji Katedry Polowej Wojska Polskiego oraz na budynku Garnizonu Warszawa, w pobliżu placu Piłsudskiego.
REKLAMA
Resort planuje co miesiąc publikować kolejne plakaty, na których będą przedstawiani kolejni bohaterowie minionych lat i kontynuatorzy ich czynów.
Kierownictwo ministerstwa obrony apeluje, żeby za pomocą hasztagu "Rycerze biało-czerwonej" oraz "WP" zamieszczać w mediach społecznościowych własne zdjęcia i dzielić się tym, jak każdy z internautów kultywuje pamięć o czynie zbrojnym polskich żołnierzy.
Kampania wizerunkowa MON potrwa do końca roku. Kolejną jej odsłoną będą plakaty i informacje na stronach resortu, które zaczną się pojawiać po weekendzie aż do 15 sierpnia, czyli do obchodów święta Wojska Polskiego.
REKLAMA