Coraz więcej komórek, a UE chce budek telefonicznych
Komisja Europejska rozpoczęła konsultacje nt. przyszłości usługi powszechnej. Zgodnie z dyrektywą unijną z 2002 roku, ta usługa to m.in. obowiązek utrzymania budek telefonicznych, podłączania nowych abonentów i tańsza oferta dla niepełnosprawnych.
2010-03-03, 15:56
O rozpoczęciu konsultacji w ocenie komisarz ds. agendy cyfrowej Neelie Kroes, konsultacje pozwolą Komisji Europejskiej ustalić, czy istnieje potrzeba uaktualnienia przepisów. Mają m.in. odpowiedzieć na pytanie, czy szerokopasmowy internet powinien być usługą powszechną i jak powinno wyglądać finansowanie tej usługi. Dyrektywa wymaga również, by klienci mieli dostęp do biura numerów oraz spisów abonentów. Taką działalność prowadzi w każdym kraju UE jeden z operatorów telekomunikacyjnych. W Polsce do świadczenia usługi powszechnej Urząd Komunikacji Elektronicznej (UKE) w 2006 r. wyznaczył Telekomunikację Polską. W oparciu o opinie konsumentów, przedstawicieli środowiska telekomunikacyjnego i ekspertów Komisja Europejska ma podjąć decyzję, czy konieczne jest przedłożenie przez nią przed końcem 2010 r. nowych wniosków ustawodawczych dotyczących usługi powszechnej. Konsultacje potrwają do 7 maja br.
(PAP)
REKLAMA