Zmarł założyciel "Playboya". Hugh Hefner miał 91 lat
Nie żyje Hugh Hefner, twórca "Playboya" - popularnego magazynu dla mężczyzn. Miał 91 lat. Zmarł we własnym domu. O jego śmierci poinformowała firma Playboy Enterprises.
2017-09-28, 15:02
Hugh Hefner urodził się w 1926 roku w Chicago w konserwatywnej rodzinie metodystów. Jego matka była Szwedką, ojciec miał pochodzenie niemieckie i angielskie. Po ukończeniu szkoły średniej, w czasie drugiej wojny światowej, Hugh Hefner zatrudnił się jako dziennikarz w wojskowej gazecie. Po wojnie studiował psychologię na Uniwersytecie Illinois w Chicago.
W 1953 roku założył magazyn "Playboy", poświęcony erotyce i zapoczątkował tym rewolucję seksualną w Ameryce. Szczyt popularności magazyn osiągnął w latach 70. Oprócz zdjęć nagich dziewcząt, "Playboy" publikował również artykuły. Pisywali do niego m.in. Kurt Vonnegut, Joyce Carol Oates czy Vladimir Nabokov. W magazynie publikowano też wywiady z takimi osobistościami jak Fidel Castro, Martin Luther King czy John Lennon. - Szczerze mówiąc, nigdy nie myślałem o "Playboyu" jak o magazynie o seksie. Zawsze traktowałem go jak magazyn lifestyle'owy, którego ważnym składnikiem był seks - powiedział Hefner CNN w 2002 roku. Agencja AP nazywa Hefnera "palącym fajkę hedonistą".
Jak pisze agencja Reutera, Hefner, którego imperium składało się m.in. ze sztandarowego miesięcznika, telewizji, filmów, a także klubów i rezydencji, czasami był określany jako bardzo zainteresowany seksem Piotruś Pan. W jego legendarnej rezydencji o nazwie Playboy Mansion mieszkało nawet siedem młodych blondynek, co pokazano w emitowanym od 2005 do 2010 roku reality show "Króliczki Playboya". Wielomiliardowe przedsięwzięcie Hefnera głosiło "filozofię Playboya", opartą na romansie, stylu i odrzucaniu głównych nurtów. Ta filozofia uwidaczniała się podczas legendarnych imprez w rezydencjach Hefnera, najpierw w rodzinnym Chicago, a później w Los Angeles.
Hugh Hefner był trzykrotnie żonaty. Jego ostania żona, Crystal Harris, była od niego młodsza o 60 lat. Jak mówił, jego szalony styl życia mógł być reakcją na dorastanie w konserwatywnej rodzinie, w której rzadko kiedy okazywano emocje. Hefner okazał się też geniuszem budowania marki, a jego "króliczek" stał się jednym z najbardziej rozpoznawalnych logo na świecie.
REKLAMA
abi
REKLAMA