Podsumowanie akcji "Znicz": nie można mówić o lepszych statystykach, gdy giną ludzie
Zakończyła się tegoroczna akcja "Znicz". Przez 7 dni bezpieczeństwa na drogach pilnowało 5 tys. policjantów. Ze statystyk wynika, że kierowcy jeżdżą bezpieczniej niż przed rokiem, jednak nadkom. Radosław Kobryś z Komendy Głównej Policji uważa, że niestety nie ma się z czego cieszyć.
2017-11-03, 12:30
Powiązany Artykuł
Wypadek na drodze krajowej nr 57. Zginęła jedna osoba, droga jest zablokowana
Od 27 października do 2 listopada na polskich drogach doszło do 609 wypadków, zginęły 53 osoby, a 719 zostało rannych. Zatrzymano 1800 nietrzeźwych kierowców. - Najniebezpieczniej było w województwie wielkopolskim, gdzie zginęło 7 osób, a najbezpieczniej w województwie lubuskim i podlaskim. Główną przyczyną wypadków były niezmiennie: nadmierna prędkość, nieustępowanie pierwszeństwa przejazdu, nieprzepuszczanie pieszych na przejściach oraz wbieganie pieszych pod nadjeżdżające pojazdy - powiedział nadkom. Radosław Kobryś.
Do tragicznego wypadku doszło ostatniego dnia akcji "Znicz". Na DK-764 w województwie świętokrzyskim zginęły 3 osoby. Ze wstępnych ustaleń wynika, że kierowca opla omegi podczas manewru wyprzedzania stracił kontrolę nad pojazdem i zderzył się z jadącą z naprzeciwka hondą. Zginęli pasażerowie i kierowca opla.
30 października do groźnego wypadku doszło pod Piotrkowem Trybunalskim w miejscowości Milejów. Rannych zostało 30 osób, a 16 zostało przewiezionych do szpitala. Według informacji policji, kierowca fiata wymusił pierwszeństwo na busie, jadącym w kierunku Piotrkowa. W akcję ratunkową zaangażowane zostało Lotnicze Pogotowie Ratunkowe.
"Nie zabijaj"
Równolegle z akcją "Znicz" trwała wspólna akcja policjantów i duchownych pod hasłem "Nie zabijaj". Funkcjonariusze apelują do kierowców o rozwagę, do pieszych - o noszenie odblasków.
REKLAMA
Również Polskie Radio włączyło się w akcję bezpieczeństwa na drogach w okresie Wszystkich Świętych. Informacje o ruchu drogowym pojawiały się w programach Polskiego Radia i w portalu polskieradio.pl. Spot przygotowany we współpracy z Lotniczym Pogotowiem Ratunkowym obejrzało 40 tys. osób.
abi
REKLAMA