PZU ukarane za "naruszanie interesów konsumentów"

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów ukarał PZU karą prawie15 milionów złotych.

2010-01-14, 10:41

PZU ukarane za "naruszanie interesów konsumentów"

Posłuchaj

Rzeczniczka UOKiK-u Małgorzata Cieloch
+
Dodaj do playlisty

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów ukarał PZU karą prawie15 milionów złotych. Według UOKiK, Powszechny Zakład Ubezpieczeń stosuje klauzule naruszające interesy konsumentów.

Zakwestionowane postanowienia dają ubezpieczycielowi możliwość zmniejszenia lub nawet uchylenia się od wypłaty należnych odszkodowań.

Urząd skrytykował między innymi zapisy umowy o ubezpieczenie autocasco. Jeden z nich przewiduje pomniejszenie zwrotu kosztów naprawy pojazdu o podatek VAT. Takie postanowienie jest niekorzystne dla ubezpieczonego, ponieważ za poniesioną szkodę powinien otrzymać odszkodowanie w pełnym zakresie. UOKiK zwrócił również uwagę na klauzulę mówiącą, że ubezpieczeniem AC nie są objęte pojazdy wprowadzone na teren celny Unii Europejskiej, jeśli konsument podał nieprawdziwe dane w zgłoszeniu celnym lub innym dokumencie.

Ponadto w umowach PZU znalazło się niezgodne z prawem postanowienie, na mocy którego składka podlegająca zwrotowi ustalana jest proporcjonalnie do niewykorzystanego okresu ochrony ubezpieczeniowej oraz niewykorzystanej sumy ubezpieczenia. Tymczasem według kodeksu cywilnego składka powinna być oddana proporcjonalnie do niewykorzystanego okresu zawartej umowy.

REKLAMA

rk,Informacyjna Agencja Radiowa (IAR)

Polecane

REKLAMA

Wróć do strony głównej