"Takiej kampanii jeszcze nie było"

Politolodzy, z którymi rozmawiało Polskie Radio są zgodni: takiej kampanii wyborczej jeszcze w historii nie było.

2010-04-26, 15:22

"Takiej kampanii jeszcze nie było"
Pałac Prezydencki, źr. wikipedia

Posłuchaj

Kaczorowska: kampania będzie błyskawiczna
+
Dodaj do playlisty

Kampania będzie na pewno intensywna, bo do wyborów pozostało niewiele czasu. "Będzie też ostra" - mówi politolog doktor Jarosław Szymanek z Uniwersytetu Warszawskiego. Jak dodaje, nie taka, do jakich jesteśmy ostatnio przyzwyczajeni. Zdaniem eksperta, to nie będzie wojna na haki, osobiste przytyki i wypominki, ale ostra w znaczeniu patriotyczno-symbolicznym. Politolog jest zdania, że Jarosław Kaczyński zwiększy swoje szanse na sukces w wyborach, jeśli poprowadzi łagodną kampanię.

Małgorzata Kaczorowska z Uniwersytetu Warszawskiego przewiduje, że rywalizacja polityczna będzie toczyła się przede wszystkim za pośrednictwem mediów. Jej zdaniem, kandydaci na prezydenta nie będą mieć wystarczająco czasu, by spotykać się bezpośrednio z wyborcami. Politolog ma nadzieję, że tym razem kandydaci przedstawią program swojej prezydentury, a nie program polityczny partii, z której się wywodzą.

Z kolei specjalista od marketingu politycznego Olgierd Annusewicz nie wierzy, że podczas kampanii wyborczej zabraknie billboardów i telewizyjnych reklam kandydatów. Politolog uważa, że tym razem wzrośnie przede wszystkim znaczenie internetu jako środka w komunikacji z wyborcami.

Rafał Chwedoruk z Uniwersytetu Warszawskiego podkreśla, że choć Jarosław Kaczyński nie jest faworytem w wyborach, to na pewno jednak nie jest bez szans na zwycięstwo. Zdaniem politologa świadczy o tym choćby negatywna kampania dotycząca prezesa PiS rozpoczęta w mediach sprzyjających PO.

 "Przed nami intensywna kampania wyborcza" - przewiduje politolog Rafał Chwedoruk. Intensywna jednak tylko ze względu na tempo. Zdaniem eksperta, z uwagi na wydarzenia sprzed dwóch tygodni nowatorstwa spodziewać się nie należy.

 Rafał Chwedoruk uważa, że należy spodziewać się wysokiej frekwencji wyborczej.

sż,Informacyjna Agencja Radiowa (IAR)

Polecane

Wróć do strony głównej