Włoski dom mody odwołał pokaz w Chinach po kontrowersyjnej reklamie. Spot uznano za rasistowski
Po krytykowanej reklamie włoski dom mody Dolce&Gabbana odwołał pokaz w Chinach. W weekend koncern umieścił w internecie spot reklamowy, który w Chinach uznano za rasistowski. We środę w Szanghaju, zaledwie na kilka godzin przed wydarzeniem odwołano doroczny pokaz mody włoskiej firmy.
2018-11-22, 12:32
Posłuchaj
Przyjścia na pokaz mody Dolce&Gabbana w Szanghaju odmówili chińscy celebryci. Największe doroczne wydarzenie marki w Chinach zamierzali też zbojkotować nawet jej ambasadorzy - popularni aktorzy i muzycy. W weekend dom mody zamieścił spot reklamowy, w którym narrator uczył modelkę o azjatyckich rysach twarzy jak zjeść pizzę za pomocą bambusowych pałeczek.
Oliwy do ognia dodały też komentarze na jednym z portali w mediach społecznościowych, współwłaściciela marki Stefano Gabbana, który miał w niewybredny sposób skomentować poruszenie, jakie reklama wywołała w Chinach. Projektant po usunięciu wpisów poinformował, że doszło do włamania na jego konto.
Z pokazu mody, który miał się odbyć w Szanghaju na kilka godzin przed wydarzeniem wycofała się agencja reprezentująca m.in. modelki azjatyckiego pochodzenia. Chińskie supermodelki zapowiedziały bojkot pokazów Dolce&Gabbana w przyszłości.
dn
REKLAMA
REKLAMA