Wykoleiły się wagony towarowe na trasie Katowice-Kraków. Ruch pociągów przywrócony
W nocy z soboty na niedzielę wykoleiły się wagony towarowe między Jaworznem Szczakową a Trzebinią i zablokowany został jedyny czynny tor remontowanej trasy kolejowej Katowice-Kraków. - Normalny ruch pociągów został już jednak przywrócony - powiedział portalowi PolskieRadio24.pl Karol Jakubowski z zespołu prasowego PKP PLK.
2019-09-08, 13:00
Do wykolejenia się wagonów towarowych doszło w nocy na odcinku Jaworzno - Pieczyska. Na trasie Jaworzno Szczakowa - Trzebinia, z uwagi na prowadzone prace modernizacyjne, jedyny czynny tor został zablokowany.
Powiązany Artykuł
![pociąg 1200.jpg](http://static.prsa.pl/images/9d7ae8a1-cd19-44e5-8284-9b66ee587876.jpg)
Matka i dwoje dzieci zginęli na przejeździe kolejowym
- 40 minut po północy trzy wagony próżne pociągu roboczego wypadły z torów - poinformował Karol Jakubowski. Pracownik PKP PLK podkreślił jednak, że jest zbyt wcześnie, by mówić o dokładnych przyczynach wykolejenia towarowego pociągu. - To dokładnie wyjaśni specjalna komisja - dodał.
Zapowiadany remont
W lipcu br. minister infrastruktury Andrzej Adamczyk zapowiedział zakończenie w 2020 r. remontów na linii kolejowej Katowice-Kraków między Jaworznem Szczakową a Krakowem. Trwające tam prace te są częścią jednego z projektów podstawowych obecnego Krajowego Programu Kolejowego do 2023 r.
>>> [ZOBACZ TAKŻE] Kary za spóźnienia pociągów. Jest projekt resortu infrastruktury
REKLAMA
Całość trwających remontów między Jaworznem a Krakowem, powinna zakończyć się w 2020 r. W I półroczu br. PLK informowały, że jeszcze w III kw. 2019 r. powinna zakończyć się będąca ich częścią warta blisko 300 mln zł modernizacja linii kolejowej między Jaworznem a Trzebinią.
Zakładająca wykorzystanie środków unijnych na lata 2007-2013 modernizacja trasy E30 Katowice - Kraków (w tytułach projektów podawany jest zakres Zabrze - Kraków) rozpoczęła się w 2011 r. i pierwotnie miała zakończyć w czerwcu 2014 r. Na niemal wszystkich odcinkach realizacyjnych powstały problemy.
Kompleksowa przebudowa
W 2014 r., gdy wiadomo było, że nie uda się zrealizować robót przy wykorzystaniu poprzednich środków unijnych, poprzenoszono je na inne zadania (do czerwca 2016 zrealizowano tylko prace między Sosnowcem Jęzorem a Jaworznem Szczakową - 12,3 km). Zasadniczą część modernizacji linii Kraków - Katowice przewidziano do realizacji w perspektywie finansowej 2014-2020.
Powiązany Artykuł
![PKP Intercity 1200.jpg](http://static.prsa.pl/images/856023dd-5b18-4f16-951c-996595a00118.jpg)
PKP Intercity wybrało ofertę Stadler Polska na dostawę 12 pociągów
Umowy z nowymi wykonawcami większości odcinków podpisywano w latach 2016 i 2017. Dokończenie modernizacji linii Katowice-Kraków zakłada zaktualizowany Krajowy Program Kolejowy do 2023 r. Przewidziana w KPK wartość prac do przeprowadzenia to 2,275 mld zł.
REKLAMA
>>> [ZOBACZ TAKŻE] Będzie łatwiej znaleźć pociąg. Nowa wyszukiwarka PKP
Modernizacja, czyli kompleksowa przebudowa służąca m.in. podniesieniu prędkości do 160 km/h, obejmuje tylko odcinek od Sosnowca Jęzora do Krakowa. Poprawę jakości pozostałych odcinków od Katowic do Sosnowca Jęzora przewidziano w innych przedsięwzięciach.
jp/PAP
REKLAMA