X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem
more_horiz
Wiadomości

Karta ochrony dzieci w reklamie przyjęta. Znikną treści z podtekstami seksualnymi

Ostatnia aktualizacja: 11.09.2019 15:26
Standardy etyczne w reklamie skierowanej do dzieci i z udziałem dzieci przyjęli przedstawiciele Związku Stowarzyszeń Rady Reklamy oraz Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji. Prace trwały dwa lata i zaowocowały przyjęciem Karty ochrony dzieci w reklamie.
Audio
  • Szef KRRiT W.Kołodziejski o Karcie ochrony dzieci w reklamie (IAR)
  • RPD Mikołaj Pawlak o Karcie ochrony dzieci w reklamie (IAR)
  • Agnieszka Kępińska-Sadowska - Prezes Związku Stowarzyszeń Rady Reklam o Karcie ochrony dzieci w reklamie (IAR)
Konferencja w sprawie przyjęcia Karty i ochrony dzieci w reklamie
Konferencja w sprawie przyjęcia Karty i ochrony dzieci w reklamie Foto: PAP/Wojciech Olkuśnik

Zapisy o ochronie dzieci są uzupełnieniem i rozwinięciem regulacji zawartych w ustawie o radiofonii i telewizji, ustanowionych w zakresie przekazów handlowych. Głównym założeniem dokumentu jest to, by w reklamach adresowanych do dzieci oraz w tych, które nie są bezpośrednio skierowane do nich, ale mimo to są ich odbiorcami, nie pojawiały się treści, które będą wpływać negatywnie na ich rozwój.

Bez scen podrywających autorytet rodziców i seksu

Według zapisów Karty przekazy reklamowe, których odbiorcami są dzieci, nie mogą zawierać między innymi treści lub scen podważających autorytet rodziców czy opiekunów bądź treści dyskryminujących ze względu na status materialny czy też zawierających podteksty seksualne. Karta określa również sposób, w jaki powinni być traktowani małoletni aktorzy w procesie produkcji reklam i jakich sytuacji należy unikać w trosce o ich bezpieczeństwo.

Edukacja domowa. Czy stanowi konkurencję dla szkół?
shutterstock_edukacja dom ojciec syn 1200.jpg
Edukacja domowa. Czy stanowi konkurencję dla szkół?

- Przekaz reklamowy bardzo często bazuje na ufności i bezbronności dzieci. Reklama nie może naruszać ich praw - przekonywał rzecznik praw dziecka Mikołaj Pawlak. Jak podkreślał reklama nie może naruszać praw dzieci ani tych, które ją oglądają i tych, które w niej występują. - Musimy chronić dzieci w każdej dziedzinie naszego życia, tu mówimy o konieczności obrony ich przed szkodliwym wpływem reklam telewizyjnych – przekonywał.

"Krok na drodze do ważnego celu"

Wskazał, że przekaz reklamowy bardzo często "bazuje na ufności i bezbronności", dlatego Karta to "cenny pierwszy krok na drodze do ważnego celu". Jego zdaniem to bardzo dobra i ważna inicjatywa, która pozwoli "wspólnie chronić dzieci".


Witold Kołodziejski 1200.JPG
W. Kołodziejski: Karta Ochrony Dzieci w Reklamie to samoregulacja rynku

- Sygnatariusze Karty zobowiązują się, że będą dążyć do ochrony dzieci zarówno jako adresatów przekazów, jak i do ograniczenia nieuzasadnionego i niezwiązanego z naturą reklamowanego produktu udziału aktorów dziecięcych w reklamach – mówił rzecznik. Jak dodał, "to bardzo ważne zobowiązanie i za to dziękuję".


Prezes Związku Stowarzyszeń Rada Reklamy, Agnieszka Kępińska-Sadowska podkreśliła z kolei, że przyjęcie Karty to "publiczna deklaracja, że z troską i zaangażowaniem będziemy promować przyjęte najwyższe standardy ochrony najmłodszych w komunikacji marketingowej". Zaznaczyła również, że "aby stosowanie zapisów Karty było codzienną praktyką rynku reklamowego w Polsce", Rada przeprowadzi wiele działań edukacyjnych i promocyjnych.

jj

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

Zbigniew Ziobro o zmianach w prawie rodzinnym: wprowadzając je chcemy wywołać równość

Ostatnia aktualizacja: 27.02.2019 09:34
- Tymi zmianami chcemy wywołać równość, czyli spowodować, by obowiązki alimentacyjne były natychmiast regulowane, a także zapewnić drugiemu rodzicowi, który wywiązuje się ze swoich obowiązków i kocha swoje dziecko, spotykanie się z nim – powiedział w "Sygnałach dnia" minister sprawiedliwości Zbigniew Ziobro, odnosząc się do przyjętej przez rząd reformy prawa rodzinnego.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Rzecznik Praw Dziecka: dzieci powinny mieć prawo do kontaktów z obojgiem rodziców

Ostatnia aktualizacja: 10.03.2019 15:30
- Udało się opracować pierwszy od kilkudziesięciu lat bardzo szeroki projekt zmiany prawa rodzinnego. Ma on wpłynąć na usprawnienie sądów i poszczególnych etapów rozstrzygania sporów rodzinnych. Dobro dzieci jest najważniejsze - powiedział w Polskim Radiu 24 Mikołaj Pawlak, Rzecznik Praw Dziecka.
rozwiń zwiń

Czytaj także

Rzecznik praw dziecka: nie ma możliwości wprowadzenia obowiązkowej edukacji seksualnej

Ostatnia aktualizacja: 17.06.2019 09:00
- Nie ma możliwości wprowadzenia w polskich szkołach obowiązkowej edukacji seksualnej. Nie ma mowy o obowiązkowej seksualizacji dzieci - mówi w "Sygnałach dnia" w radiowej Jedynce Mikołaj Pawlak. 
rozwiń zwiń