Serwis gov.pl z rekordową popularnością. Polacy polubili e-administrację

Jak informuje Ministerstwo Cyfryzacji, portal gov.pl, który ma skupiać wszystkie e-usługi administracji publicznej, w październiku odwiedziło ponad 6 milionów osób, a strona odnotowała 18,5 miliona odsłon. To rekordowy miesiąc dla serwisu, który intensywnie rozbudowywany jest od wiosny zeszłego roku.

2019-11-05, 11:15

Serwis gov.pl z rekordową popularnością. Polacy polubili e-administrację
Zdjęcie ilustracyjne. Foto: Pixabay
  • Serwis gov.pl miał w październiku ponad 6 milionów użytkowników
  • Strona skupia najważniejsze e-usługi administracji publicznej
  • Serwis będzie sukcesywnie rozbudowywany

Obecnie na portalu gov.pl użytkownicy mają do dyspozycji 189 kart usług i sześć serwisów tematycznych. W ramach portalu działają strony 19 ministerstw. Przez serwis można np. złożyć wniosek o świadczenie z programu Rodzina 500+, uporządkować kwestie meldunkowe i podatkowe, sprawdzić, jakimi danymi na nasz temat dysponuje e-administracja czy wysłać pismo do urzędu. Do zalogowania się potrzebny jest profil zaufany, który także jest zakładany coraz częściej.

- W żadnym innym roku Polacy tak chętnie nie zakładali PZ. W sumie ma go niemal 4,5 miliona osób - pisze Ministerstwo Cyfryzacji.

Powiązany Artykuł

zagorski 1200 tt.jpg
Nowa strona GOV.PL. Obywatel będzie miał wszystkie e-usługi w jednym miejscu

Rekordowy październik

W zeszłym miesiącu serwis cieszył się bardzo dużą popularnością.

-  Tylko w tym jednym miesiącu nasz portal odwiedziło ponad 6 milionów Polaków, którzy wygenerowali 18,5 miliona odsłon oraz zainicjowali ponad 8,2 miliona sesji. To czterokrotny wzrost od stycznia – podkreśla minister cyfryzacji Marek Zagórski. Jak dodaje, to dowód, że portal spełnia oczekiwania użytkowników.

REKLAMA

Szef resortu cyfryzacji zapewnia, że gov.pl będzie dalej rozbudowywany - jeszcze w tym roku ma zostać dodanych kilkadziesiąt nowych serwisów tematycznych, pojawią się też nowe e-usługi.

Łatwiejsza korespondencja z urzędami

Ministerstwo Cyfryzacji wdraża także inną zmianę w serwisie gov.pl, która może się przyczynić do usprawnienia komunikacji między obywatelem a administracją. Chodzi o tak zwaną e-skrzynkę, za pomocą której będziemy mogli szybko i bez wysiłku odpowiedzieć na pismo, przysłane z urzędu. Co ważne, aby takie pismo wysłać, nie trzeba już będzie korzystać z serwisu ePUAP.

Na razie e-skrzynka jest w wersji beta (testowej).

PolskieRadio24.pl, komunikat, md

REKLAMA

Polecane

REKLAMA

Wróć do strony głównej