Serwis gov.pl z rekordową popularnością. Polacy polubili e-administrację
Jak informuje Ministerstwo Cyfryzacji, portal gov.pl, który ma skupiać wszystkie e-usługi administracji publicznej, w październiku odwiedziło ponad 6 milionów osób, a strona odnotowała 18,5 miliona odsłon. To rekordowy miesiąc dla serwisu, który intensywnie rozbudowywany jest od wiosny zeszłego roku.
2019-11-05, 11:15
- Serwis gov.pl miał w październiku ponad 6 milionów użytkowników
- Strona skupia najważniejsze e-usługi administracji publicznej
- Serwis będzie sukcesywnie rozbudowywany
Obecnie na portalu gov.pl użytkownicy mają do dyspozycji 189 kart usług i sześć serwisów tematycznych. W ramach portalu działają strony 19 ministerstw. Przez serwis można np. złożyć wniosek o świadczenie z programu Rodzina 500+, uporządkować kwestie meldunkowe i podatkowe, sprawdzić, jakimi danymi na nasz temat dysponuje e-administracja czy wysłać pismo do urzędu. Do zalogowania się potrzebny jest profil zaufany, który także jest zakładany coraz częściej.
- W żadnym innym roku Polacy tak chętnie nie zakładali PZ. W sumie ma go niemal 4,5 miliona osób - pisze Ministerstwo Cyfryzacji.
Powiązany Artykuł
Nowa strona GOV.PL. Obywatel będzie miał wszystkie e-usługi w jednym miejscu
Rekordowy październik
W zeszłym miesiącu serwis cieszył się bardzo dużą popularnością.
- Tylko w tym jednym miesiącu nasz portal odwiedziło ponad 6 milionów Polaków, którzy wygenerowali 18,5 miliona odsłon oraz zainicjowali ponad 8,2 miliona sesji. To czterokrotny wzrost od stycznia – podkreśla minister cyfryzacji Marek Zagórski. Jak dodaje, to dowód, że portal spełnia oczekiwania użytkowników.
REKLAMA
Szef resortu cyfryzacji zapewnia, że gov.pl będzie dalej rozbudowywany - jeszcze w tym roku ma zostać dodanych kilkadziesiąt nowych serwisów tematycznych, pojawią się też nowe e-usługi.
Łatwiejsza korespondencja z urzędami
Ministerstwo Cyfryzacji wdraża także inną zmianę w serwisie gov.pl, która może się przyczynić do usprawnienia komunikacji między obywatelem a administracją. Chodzi o tak zwaną e-skrzynkę, za pomocą której będziemy mogli szybko i bez wysiłku odpowiedzieć na pismo, przysłane z urzędu. Co ważne, aby takie pismo wysłać, nie trzeba już będzie korzystać z serwisu ePUAP.
Na razie e-skrzynka jest w wersji beta (testowej).
PolskieRadio24.pl, komunikat, md
REKLAMA
REKLAMA