more_horiz
Wiadomości

"Ta sprawa jest w ustaleniach Zjednoczonej Prawicy". Joanna Lichocka o dekoncentracji mediów

Ostatnia aktualizacja: 25.09.2020 10:49
Poseł Prawa i Sprawiedliwości Joanna Lichocka z Rady Mediów Narodowych powiedziała, że sprawa dekoncentracji mediów jest zawarta w pakiecie ustalonym przez liderów Zjednoczonej Prawicy.
Zdjęcie ilustracyjne
Zdjęcie ilustracyjneFoto: Microgen/ Shutterstock

W programie "Kwadrans polityczny" w TVP 1 podkreśliła, że wśród koalicjantów jest wola dalszego wspólnego rządzenia, ale ostateczna wersja porozumienia koalicyjnego nie została jeszcze ustalona.

Dwa modele dekoncentracji

Joanna Lichocka powiedziała, że rozpatrywane są dwa modele dekoncentracji mediów w Polsce. Jednym z nich jest model przyjęty we Francji, gdzie obowiązują zapisy dotyczące 20-procentowego udziału kapitału zagranicznego w mediach ogólnokrajowych. Przepisy te także stanowią, że jedna firma może posiadać maksymalnie 49 procent udziałów w mediach posiadających zasięg ogólnokrajowy. Takie rozwiązanie ma chronić rynek medialny przed dominacją jednego podmiotu.

zp 123 pap 1200 .jpg
Poseł Konfederacji: Zjednoczona Prawica przetrwa. Wcześniejsze wybory to straszak

Drugim rozpatrywanym modelem jest stopniowe dochodzenie do zakładanego poziomu dekoncentracji mediów. Dzięki temu możliwe będzie uniknięcie potencjalnego konfliktu z Komisją Europejską.


Posłuchaj
00:24 Joanna Lichocka Dekoncentracja mediów w pakiecie koalicyjnym Zjednoczonej Prawicy IAR.mp3 Joanna Lichocka (PiS): dekoncentracja mediów w pakiecie koalicyjnym Zjednoczonej Prawicy (IAR)

 

Rozszerzenie pluralizmu


- Będzie można stopniowymi regulacjami dochodzić do sytuacji, że ten rynek pomału będzie się zmieniał i będzie ta sytuacja coraz bardziej się normalizowała w tym sensie, że te wielkie grupy kapitałowe nie będą mogły już bardziej dominować - mówiła Joanna Lichocka. Według członkini RMN, pozwoli to na utworzenie przestrzeni dla nowych firm oraz rozszerzenie pluralizmu w mediach.


Lichocna EN-1200.jpg
Ustawa o dekoncentracji mediów możliwa jesienią. Lichocka: chcemy uporządkować rynek medialny

Celem dekoncentracji rynku mediów ma być uniknięcie dominacji kilku dużych grup medialnych oraz umożliwienie działania większej liczby mniejszych firm. Skutkiem tego ma być większa liczba miejsc pracy, jak również mniejsze ograniczenia w debacie publicznej w mediach.

pg

Zobacz także

Zobacz także

X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem