Etapowy powrót do szkół. Wiceszef MEiN za podtrzymaniem wstępnego terminu
- 18 stycznia jako wstępna data powrotu uczniów najmłodszych klas do szkół wydaje się aktualna - powiedział wiceszef resortu nauki Wojciech Murdzek. - Musimy się tego powrotu uczyć, stad wersja sukcesywnego wracania kolejnych klas i dokładanie do tego modelu hybrydowego - podkreślił.
2020-12-14, 14:42
Powiązany Artykuł
![20c09088-12.jpg](http://static.prsa.pl/images/9ad5a5db-2226-4e23-a903-d3799c8bd2b5.jpg)
"Nauczanie zdalne nigdy nie zastąpi stacjonarnego". Szef MEiN za szybkim powrotem uczniów do szkół
Wiceszef MEiN uczestniczył w Wałbrzychu w konsultacjach z dyrektorami szkół podstawowych i ponadpodstawowych w sprawie powrotu szkół do nauczania stacjonarnego.
Wiceszef resortu nauki podkreślił, że podczas konsultacji dyskutowano m.in. o wyzwaniach związanych ze zdalnym nauczaniem. Mówił, że, obok kwestii praktycznych, dyskusja dotyczyła też zagrożeń związanych z ograniczeniem kontaktów społecznych wśród uczniów. - Były też uwagi dotyczące ferii. Okazuje się, że z uwagi na bezpieczeństwo zdrowotne, nie ma dużego oporu wobec organizacji ferii w tym samym czasie dla wszystkich uczniów - mówił Wojciech Murdzek.
"Musimy się tego powrotu uczyć"
Pytany o termin powrotu uczniów do szkół podkreślił, że dla najmłodszych klas aktualna wydaje się data 18 stycznia. Mówił, że w pierwszej kolejności do szkół powinny wrócić klasy I-IV. - Jest zgoda, by w drugiej kolejności powrócili do szkół maturzyści i ósme klasy. Dyrektorzy i nauczyciele oczekują też w miarę szybkiej informacji co do szczegółów organizacji nauki, na przykład, czy w tym roku odbędzie się ustna matura - mówił polityk.
Czytaj także:
- Nauka zdalna a czas spędzany przed komputerem. Jak osiągnąć równowagę?
- Jak nauka zdalna wpływa na rozwój dziecka?
Dodał, że powrót do nauki stacjonarnej musi się odbyć w sposób mądry i bezpieczny. - Musimy się tego powrotu uczyć, stad wersja sukcesywnego wracania kolejnych klas i dokładanie do tego modelu hybrydowego - powiedział minister.
REKLAMA
mbl
REKLAMA