Sojusz w sprawie abonamentu. Czy uda się uratować publiczne media?

Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji chce nakłonić przedsiębiorców do płacenia za publiczne media.

2011-05-31, 07:04

Sojusz w sprawie abonamentu. Czy uda się uratować publiczne media?

Radzie ma pomóc w tym Business Center Club - pisze "Puls Biznesu". Według szacunków KRRiT, gospodarstwa domowe i podmioty gospodarcze zalegają z blisko dwoma miliardami opłat abonamentowych. W połowie czerwca rada zamierza podpisać z BCC porozumienie w tej sprawie.

- Obie strony stwierdzają, że abonament jest właściwym sposobem finansowania mediów publicznych w Polsce, koniecznym do realizacji misji publicznej - mówi rzecznik BCC Emil Muciński.

Z kolei rzeczniczka KRRiT Katarzyna Twardowska zaprasza do współpracy inne stowarzyszenia biznesowe. - Chcemy apelować do firm o potraktowanie opłaty abonamentowej jako formy realizacji zasad odpowiedzialności społecznej - mówi Twardowska "Pulsowi Biznesu".

Rada zwróciła się do Poczty Polskiej o wykaz firm, które nie płacą abonamentu. Ta jednak odpowiada, że nie może tego zrobić, gdyż nie ma pewności czy firmy posiadają odbiorniki RTV.

IAR, sm

Polecane

REKLAMA

Wróć do strony głównej