Od 1 lipca kolej zadba o punktualność
To efekt nowego rozporządzenia w sprawie praw i obowiązków pasażerów w ruchu kolejowym, które umożliwi żądanie odszkodowania za opóźnienia.
2011-06-29, 13:45
Posłuchaj
Wysokosc rekompensaty uzależniona jest od czasu opóźnienia. Dostaniemy odszkodowanie w wysokości 25 procent ceny biletu w przypadku opóźnienia wynoszącego od godziny do dwóch. Jeżeli natomiast stracimy więcej niż 120 minut - dostaniemy 50 procent ceny biletu.
Jak otrzymać zwrot pieniędzy za opóźnienia?
Na bilecie powinno się znaleźć poświadczenie konduktora pociągu i informacja jak długie było opóźnienie. Prezes UTK Krzysztof Jaroszyński tłumaczy, że żeby dostać odszkodowanie, trzeba złożyć do przewoźnika wniosek o jego wypłatę:
- Czasami w kasach są wydawane specjalne druki, w których będziemy mogli opisać opóźnienie. Jednak sama procedura dochodzenia odszkodowania to wewnętrzne regulacje przewoźnika. On ma prawo określić jednostkę organizacyjną, do której trzeba będzie zgłosić się po odszkodowanie - wyjaśnił prezes UTK
Niestety nie wszyscy pasażerowie mogą liczyć na odszkodowanie. Przepis dotyczy pociągów międzynarodowych kursujących do krajów UE, a w kraju pociągów kategorii: Express, Express Intercity, Eurocity, Euronight.
REKLAMA
mr
REKLAMA