Po decyzji Trybunału zyskają miliony złotych
Nawet 8 milionów złotych mogą zyskać firmy sprzedające powierzchnię na billboardach po decyzji Trybunału Konstytucyjnego.
2011-07-21, 10:10
Posłuchaj
Sędziowie zakwestionowali przepisy kodeksu wyborczego dotyczące zakazu stosowania billboardów i spotów podczas kampanii wyborczej.
Lech Kaczoń prezes Izby Gospodarczej Reklamy Zewnętrznej mówi IAR, że branża reklamowa zyska na decyzji sędziów, ale i tak była przygotowana na ograniczenia wynikające z nowego kodeksu wyborczego. Jednak po decyzji Trybunału ocenia on, że budżet reklamowy zwiększy się o 5 - 8 milionów złotych." - wylicza prezes Izby Gospodarczej Reklamy Zewnętrznej.
Sędziowie Trybunału Konstytucyjnego uznali również za zgodny z ustawą zasadniczą przepis wprowadzający jednomandatowe okręgi wyborcze do Senatu. Lech Kaczoń uważa, że po tej decyzji wielu polityków walczących o fotel senatora zdecyduje się na reklamę zewnętrzną.
Według ekspertów, koszty czterech największych partii związane z kampanią wyborczą mogą w tym roku przekroczyć 50 milionów złotych. Oficjalnie wydatki związane z agitacją rozpoczną się na początku sierpnia po ogłoszeniu przez prezydenta Bronisława Komorowskiego terminu wyborów parlamentarnych.
REKLAMA
IAR/mch
REKLAMA