Ujazdowski: premier Tusk jest lokajem marketingu
Zdaniem polityka PiS, byłego ministra kultury i dziedzictwa narodowego, Kazimierza Michała Ujazdowskiego, premier Donald Tusk przekształcił rząd w biznes reklamowy.
2012-03-05, 08:16
- Tusk nie jest premierem w tradycyjnym sensie, nie jest politykiem państwowym, ale lokajem marketingu - uważa Ujazdowski. Jego zdaniem Tusk przekształcił rządzenie w "wielkie przedsięwzięcie marketingowe", o czym świadczy choćby brak debaty w gremiach kierowniczych PO nad ważnymi sprawami. - Liczy się tylko efekt sondażowy, wizerunek - podkreśla polityk PiS w wywiadzie dla "Uważam Rze".
Zobacz galerię: DZIEŃ NA ZDJĘCIACH>>>
Jego zdaniem PO jest formacją "bez ambicji, bez poglądów i bez wrażliwości". - Dla wielu ten totalny brak ambicji władzy jest wygodny. Tusk ma potężne zdolności manipulowania ludźmi, ma do tego narzędzia, wsparcie mediów i oligarchii - podkreśla.
- Taka władza bardzo często i łatwo ulega agresywnym i egoistycznym projektom - dodaje, komentując projekt planowanych na jesień zmian w szkołach ponadgimnazjalnych.
Według nowych zasad nauka przedmiotów rozpoczętych w gimnazjum, będzie kontynuowana tylko w pierwszej klasie liceum. Na poziomie ogólnym liczba godzin historii spadnie o 90 godzin, a przedmiotów ścisłych o 120 godzin.
W ocenie Ujazdowskiego Donald Tusk i Bronisław Komorowski, historycy z wykształcenia, nie zachowują się w tej sprawie jak elita państwowa. - Nie są najwyraźniej w stanie prowadzić samodzielnej i odważnej polityki. (...) Ulegają mainstreamowi edukacyjnemu, który destruuje szkołę - podkreśla.
"Uważam Rze", IAR, kk
REKLAMA