Egzamin gimnazjalny 2012. "Jest spokojnie"

- Wszystko odbywa się zgodnie z procedurami - mówi rzeczniczka Centralnej Komisji Egzaminacyjnej Mariola Konopka. O godz. 9 uczniowie napiszą pierwszy egzamin - z historii i wiedzy o społeczeństwie.

2012-04-24, 08:05

Egzamin gimnazjalny 2012. "Jest spokojnie"
. Foto: shho/sxc.hu/cc

We wtorek 411 tys. uczniów klas trzecich gimnazjum napisze egzamin sprawdzający ich wiedzę z języka polskiego, historii i wiedzy o społeczeństwie.
Egzamin z historii i wiedzy o społeczeństwie
rozpocznie się o godz. 9 i będzie trwał 60 minut (dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi czas trwania egzaminu może zostać przedłużony nie więcej niż o 20 minut). Zadania z historii i wiedzy o społeczeństwie mają formę zamkniętą.
Egzamin gimnazjalny 2012 z historii i wos>>>
O godz. 10.45 rozpocznie się egzamin z języka polskiego. Na jego napisanie uczniowie będa mieli 90 minut (dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi czas trwania egzaminu może zostać przedłużony nie więcej niż o 45 minut). Zadania z języka polskiego mogą mieć formę zamkniętą lubotwartą. Wśród zadań otwartych z języka polskiego znajduje się dłuższa wypowiedź pisemna.
Egzamin gimnazjalny 2012 z języka polskiego>>>
W środę gimnazjaliści napiszą egzamin z przedmiotów przyrodniczych (godz. 9) i matematyki (godz. 10.45). W czwartek zmierzą się z egzaminem z języka obcego nowożytnego (godz. 9 - poziom podstawowym, godz. 10.45 - poziom rozszerzony).
Więcej informacji o egzaminach gimnazjalnych 2012>>>
Przystąpienie do egzaminu jest warunkiem ukończenia gimnazjum, ale nie można go nie zdać. Jednak wynik - podawany w procentach i centylach* - będzie miał decydujące znaczenie w procesie rekrutacji do szkoły ponadgimnazjalnej. Każdy zdający otrzyma zaświadczenie o szczegółowych wynikach swojego egzaminu. Wyniki egzaminacyjne są ostateczne i nie mogą być podważone na drodze sądowej.
* Wynik centylowy to odsetek liczby gimnazjalistów (zaokrąglony do liczby całkowitej), którzy uzyskali z danego zakresu wynik taki sam lub niższy niż zdający. Na przykład zdający, którego wynik centylowy w zakresie matematyki wynosi 85, dowie się, że 85 proc. wszystkich gimnazjalistów uzyskało za zadania matematyczne wynik taki sam jak on lub niższy, a 15 proc. gimnazjalistów uzyskało wynik wyższy.
PAP,CKE, kk

Polecane

REKLAMA

Wróć do strony głównej