Myszka Miki przyłącza się do walki z otyłością
Korporacja Walta Disneya ogłosiła, że nie będzie reklamować niezdrowych i zbyt kalorycznych produktów żywnościowych.
2012-06-05, 20:36
Posłuchaj
Prezes Walt Disney Company, Bob Iger ogłosił, że jego firma zaprzestanie promowania niezdrowych produktów żywnościowych. Od 2015 roku ze stacji telewizyjnych i radiowych oraz portali internetowych Disneya adresowanych do dzieci znikną reklamy wysokokalorycznych fast-foodów oraz płatków do mleka zawierających zbyt duża ilość cukru. Limit wyznaczony przez amerykańską firmę wynosi 600 kalorii.
Decyzję pochwaliła żona prezydenta USA, Michelle Obama. - Disney zdecydował się na bezprecedensowy krok. Mam nadzieję , że inne firmy pójdą jego śladem - oświadczyła Pierwsza Dama USA, która postawiła sobie za cel walkę z otyłością wśród amerykańskich dzieci.
Plany Disneya zostały ogłoszony kilka dni po tym jak burmistrz Nowego Jorku Michael Bloomberg zaproponował zakaz sprzedaży słodzonych napojów gazowanych o pojemności większej niż pół litra. Zakaz miałby dotyczyć kin, restauracji oraz małych punktów gastronomicznych.
Zobacz galerię: DZIEŃ NA ZDJĘCIACH >>>
REKLAMA
IAR, mr
REKLAMA