Toyota ogłasza akcję serwisową w USA
Koncern nawołuje do wizyty w serwisie właścicieli niemal 800 tysięcy modeli swoich samochodów przeznaczonych na rynek amerykański.
2012-08-02, 07:15
Jak podaje Toyota w oświadczeniu przesłanym IAR, akcja ma charakter prewencyjny. Toyota zaznacza, że ewentualny problem powstaje nie w fabryce ani w procesie projektowania pojazdu, a może wystąpić wyłącznie w wyniku przeprowadzania procedury serwisowej, szczególnie w nieautoryzowanych stacjach obsługi.
Możliwość wystąpienia wady dotyczy przeszło 760 tysięcy egzemplarzy modeli RAV4 produkowanych w latach 2006-2011 oraz 18 tysięcy Lexusów HS 250h z 2010 roku.
Od 2009 roku koncern Toyota poddał dobrowolnej akcji serwisowej, głównie na amerykańskim rynku, łącznie 12 milionów modeli. Stało się to po doniesieniach o wadliwym układzie hamulcowym, jednak po wielomiesięcznym badaniu amerykańskie organy kontrolne oczyściły firmę z tych zarzutów. W lutym 2011 roku amerykański sekretarz transportu Ray LaHood stwierdził, że samochody produkowane przez Toyotę są bezpieczne.
Zobacz galerię: Dzień na zdjęciach >>>
REKLAMA
IAR, to
REKLAMA