Klienci bankrutujących biur mogą skarżyć państwo

Turyści, którym wakacje zniszczyło bankructwo touroperatora, mogą się domagać zwrotu utraconych pieniędzy od Skarbu Państwa - czytamy w "Dzienniku Gazecie Prawnej".

2012-08-13, 07:40

Klienci bankrutujących biur mogą skarżyć państwo
Polscy turyści bardzo chętnie wybierają Egipt, jako miejsce wypoczynku . Foto: sxc.hu

Gazeta wyjaśnia, że taką możliwość daje unijna dyrektywa przyjęta przez Polskę w 2010 roku. Zdaniem dziennika turyści mogą domagać się pokrycia strat przez państwo, jeśli ubezpieczenie wykupione przez touroperatora nie wystarczyło na pokrycie kosztów sprowadzenia ich do domu i na zwrot kosztów wycieczki.
- Państwo powinno dopilnować, aby interesy obywateli były w pełni zabezpieczone - wyjaśnia Jan Korsak, ekspert rynku turystycznego. Tak wynika z dyrektywy. W jego ocenie władze nie zadbały o odpowiedni poziom ubezpieczeń.
Również w ocenie prawnika Jerzego Martiniego, poszkodowani mogą wystąpić na drogę sądową. - Sąd określi, czy istniał bezpośredni związek pomiędzy kłopotami biur i ich klientów a sposobem implementacji dyrektywy - twierdzi Martini.

Zobacz galerię: DZIEŃ NA ZDJĘCIACH>>>

IAR, kk

Polecane

REKLAMA

Wróć do strony głównej