Klienci bankrutujących biur mogą skarżyć państwo
Turyści, którym wakacje zniszczyło bankructwo touroperatora, mogą się domagać zwrotu utraconych pieniędzy od Skarbu Państwa - czytamy w "Dzienniku Gazecie Prawnej".
2012-08-13, 07:40
Gazeta wyjaśnia, że taką możliwość daje unijna dyrektywa przyjęta przez Polskę w 2010 roku. Zdaniem dziennika turyści mogą domagać się pokrycia strat przez państwo, jeśli ubezpieczenie wykupione przez touroperatora nie wystarczyło na pokrycie kosztów sprowadzenia ich do domu i na zwrot kosztów wycieczki.
- Państwo powinno dopilnować, aby interesy obywateli były w pełni zabezpieczone - wyjaśnia Jan Korsak, ekspert rynku turystycznego. Tak wynika z dyrektywy. W jego ocenie władze nie zadbały o odpowiedni poziom ubezpieczeń.
Również w ocenie prawnika Jerzego Martiniego, poszkodowani mogą wystąpić na drogę sądową. - Sąd określi, czy istniał bezpośredni związek pomiędzy kłopotami biur i ich klientów a sposobem implementacji dyrektywy - twierdzi Martini.
Zobacz galerię: DZIEŃ NA ZDJĘCIACH>>>
IAR, kk
REKLAMA