Apel o mniej reklam alkoholu ze względu na młodzież
Z apelem o zakaz w Wielkiej Brytanii reklamowania alkoholu na imprezach muzycznych i sportowych wystąpiła organizacja Alcohol Concern.
2013-06-12, 10:06
Argumentuje ona, że młodzież ogląda coraz więcej takich reklam i rozpoznaje więcej marek alkoholu niż lodów czy ciastek.
Organizacja, o której apelu pisze w środę portal BBC News, powołuje się na raport ogłoszony przez Młodzieżową Radę ds. Reklam Alkoholu (YAAC), utworzoną przez młodzież z Anglii i Walii. Raport ten, jak twierdzi Alcohol Concern, zawiera liczne przykłady nieodpowiednich reklam alkoholu i dowodzi, że młodzież dobrze orientuje się w markach alkoholu.
Według danych ogłoszonych przez Ofcom, brytyjskiego regulatora mediów, ilość reklam alkoholu oglądanych przez dzieci wyniosła w 2011 roku przeciętnie 3,2 tygodniowo, podczas gdy w 2007 roku było to 2,7.
Organizacja apeluje też o zakaz reklam alkoholu w zwiastunach filmów przeznaczonych do oglądania przez osoby poniżej 18. roku życia.
pp/PAP
REKLAMA