X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem
more_horiz
Wiadomości

W Series. Tor Hockenheim otworzy kolejny rozdział w historii motorsportu. Rdest: pierwszy wyścig jest zawsze szczególny

Ostatnia aktualizacja: 02.05.2019 15:22
W sobotę 4 maja 2019, słynny niemiecki tor Hockenheim otworzy nowy rozdział w historii motorsportu. 18 mistrzyń kierownicy z całego świata po raz pierwszy zmierzy się w nowej serii wyścigowej single seaterów.  Gosia Rdest jest jedyną Polką w tej elitarnej grupie kobiet-kierowców wyścigowych.  
Gosia Rdest w bolidzie W Series
Gosia Rdest w bolidzie W Series Foto: materiały prasowe/Gosia Rdest

W Series to nowa jakość w motorsporcie. Istotą W Series jest stworzenie platformy rozwijania tej dziedziny wśród kobiet, co ma prowadzić do współzawodnictwa w motorsporcie obu płci, bo jak wyartykułowano w opisie programu „aby odnosić sukcesy na torze kierowca musi być wykwalifikowany, zdeterminowany, sprawny fizycznie, odważny i zmotywowany do rywalizacji nie musi jednak być mężczyzną, bo talent nie ma płci.” Wydarzenie, zrozumiale, budzi duże zainteresowanie. Wszystkie rundy wyścigowe W Series w rozpoczynającym się, pierwszym, sezonie będą towarzyszyły znanej i prestiżowej Deutsche Tourenwagen Masters a to już na starcie, nadaje wydarzeniu wysoką rangę. 

Rdest W Series 1200F.jpg
Ostatnia prosta do W Series. Rdest: kolejny krok w karierze [NASZ WYWIAD]

Otwarty 1932 roku tor Hockenheim to legenda motorsportu. Na początku miał 12 kilometrów długości. Dziś ma 4,57km długości, a trybuny mogą pomieścić ponad 120 tysięcy widzów. Znany wszystkim fanom motorsportu dzięki odbywającym się na nim Grand Prix Niemiec Formuły 1. Gosia Rdest wielokrotnie i sukcesem ścigała się na torze Hockenheim.


Gosia Rdest,
 na kilka dni przed pierwszym wyścigiem:

- Cieszę się ogromnie z nadchodzącego weekendu wyścigowego. Pierwszy weekend wyścigowy każdej serii jest zawsze tym najbardziej wyczekiwanym wydarzeniem. Ten pierwszy wyścig jest jeszcze bardziej szczególny. Bo jest to pierwszy wyścig w zupełnie nowej światowej formule. Znam Hockenheim dobrze. Startowałam tu w Pucharze Audi Sport TT Cup. Mam bardzo dobre wspomnienia - dwa razy udało mi się stanąć na drugim stopniu podium. Cieszę się bardzo z szansy startu w „W Series”. Jestem bardzo zadowolona z tego jak przygotowywano nas do startu. Oprócz innych zajęć były także kilkudniowe testy na Lausitzringu. Dało mi to okazję nauczyć się pracy z nową oponą. Na Hockenheim czas na torze będzie dosyć ograniczony, bo mamy jedynie dwie sesje treningowe. Musimy je wykorzystać maksymalnie, aby dobrze przygotować się do kwalifikacji, zrobić symulację wyścigu i... oczywiście, w sobotę, osiągnąć jak najlepsze tempo. We czwartek, przed wyścigiem czeka nas jeszcze trening na symulatorze się pod okiem naszego inżyniera. Bardzo liczę wypracowanie skutecznej formy współpracy pracy z inżynierem i wspólne obranie jak najlepszej strategii. Będziemy jeździć również na torze Hockenheim - przyznała. 

Gosia Rdest 1200 F.jpg
W Series przepustką do "męskiego" świata F1? Gosia Rdest: dziewczyny nie mają szansy się przekonać, że istnieje taki sport i że być może jest to dla nich [WYWIAD]

Harmonogram na nadchodzący weekend wygląda następująco:

Piątek, 3 maja:

10:00 - 10:45 – Wolny Trening 1

15:30 - 16:15 – Wolny Trening 2

Sobota, 4 maja:

11:55 - 12:20 – Kwalifikacje

16:15 – Wyścig

Każda z zawodniczek będzie miała do dyspozycji taki sam bolid Formuły 3 Tatuus T-318 oraz zespół mechaników i inżynierów. Kierowcy w każdy weekend będą współpracować z innym zespołem oraz zasiadać do innego bolidu. Gosia miała okazję zasiąść za jego sterami podczas ostatniego etapu selekcji w Almerii oraz trzydniowych oficjalnych testów organizowanych przez W Series w kwietniu na niemieckim torze Lausitzring.

- Jeżeli chodzi o sam samochód to za kierownicą mam już coraz większą pewność. Konieczne było odpowiednie przygotowanie fizyczne, ponieważ Formuła 3 w charakterystyce prowadzenia jest bardzo ciężka, szczególnie z racji pozycji zajmowanej za kierownicą. Z każdym wyjazdem na tor uaktywnia się już moja pamięć mięśniowa i efekt przynoszą godziny spędzone na siłowni, a także za sterami F3. Z sesji na sesję czuję się coraz lepiej - dodała. 

Lista 18 uczestniczek, które już w piątek zobaczymy na torze:

1. Jamie Chadwick, Wielka Brytania
2. Sabre Cook, USA
3. Marta Garcia, Hiszpania
4. Megan Gilkes, Kanada
5. Esmee Hawkey, Wielka Brytania
6. Jessica Hawkins, Wielka Brytania
7. Shea Holbrook, USA
8. Emma Kimilainen, Finlandia
9. Miki Koyama, Japonia
10. Sarah Moore, Wielka Brytania
11. Tasmin Pepper, Południowa Afryka
12. Vicky Piria, Włochy
13. Alice Powell, Wielka Brytania
14. Gosia Rdest, Polska
15. Naomi Schiff, Belgia
16. Beitske Visser, Holandia
17. Fabienne Wohlwend, Liechtenstein
18. Caitlin Wood, Australia

Gosia Rdest 1200F.jpg
Gosia Rdest gotowa na wyzwanie w W Series. "To może pomóc w przełamywaniu stereotypów w głowach fanów motoryzacji"

Ponadto w Hockenheim będą również cztery rezerwowe zawodniczki:

1. Sarah Bovy, Belgia
2. Vivien Keszthelyi, Węgry
3. Stephane Kox, Holandia
4. Francesca Linossi, Włochy

Kalendarz na rozpoczynający się sezon przedstawia się następująco:

3 - 5 maja | Hockenheim

17 - 19 maja| Zolder                                                                                               

7 - 9 czerwca | Misano

5 - 7 lipca | Norisring

19 - 21 lipca | Assen                                                                                                 

10 - 11 sierpnia | Brands Hatch


(mb), PolskieRadio24.pl/gosiardest.com

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy, możesz być pierwszy!
aby dodać komentarz
brak

Czytaj także

Kalendarz Grand Prix Formuły 1 na sezon 2019

Ostatnia aktualizacja: 01.12.2019 07:00
Sezon 2019 składał się z 21 wyścigów. Rywalizacja rozpoczęła się 17 marca na torze w Melbourne od Grand Prix Australii, a zakończyła 1 grudnia na torze Yas Marina w Abu Zabi. Szósty tytuł w karierze zdobył Brytyjczyk Lewis Hamilton z Mercedesa. Zespół z Brackley po raz szósty z rzędu zdobył mistrzostwo świata wśród konstruktorów. 
rozwiń zwiń

Czytaj także

F1. "Szaleniec który myśli, że bóg jest jego pilotem". 25 lat temu, podczas GP San Marino, zginął Ayrton Senna

Ostatnia aktualizacja: 01.05.2019 12:00
1 maja mija 25 lat od tragicznego wypadku słynnego kierowcy Formuły 1 Ayrtona Senny. Brazylijczyk zginął podczas wyścigu o Grand Prix San Marino, gdy z prędkością ponad 200 km/h uderzył w betonową barierę. Trzykrotny mistrz świata miał 34 lata. 
rozwiń zwiń

Czytaj także

F1: tragedia na Imoli zaczęła się od wypadku Ratzenbergera. 25 lat od śmierci Austriaka przed GP San Marino

Ostatnia aktualizacja: 30.04.2019 18:45
30 kwietnia mija 25 lat od tragicznej śmierci Rolanda Ratzenbergera, który zginął podczas sesji kwalifikacyjnej przed Grand Prix San Marino na torze Imola. Austriacki kierowca zespołu Simtek miał 34 lata. Dzień po jego wypadku w trakcie wyścigu zginął trzykrotny mistrz świata Formuły 1 Brazylijczyk Ayrton Senna.
rozwiń zwiń