Premier League: nie będzie nowej potęgi? Saudyjczycy wycofali się z wielkiego przejęcia
Od kilku miesięcy zapowiadano przejęcie Newcastle United przez konsorcjum, na czele którego stoi następca tronu Arabii Saudyjskiej. Okazało się jednak, że transakcja nie dojdzie do skutku, o czym poinformowano w oświadczeniu niedoszłych właścicieli.
2020-07-31, 09:30
- Kwota transakcji miała wynieść 300 milionów funtów
- Władze Premier League obawiały się powiązań nowych właścicieli z władzami Arabii Saudyjskiej
Powiązany Artykuł

Premier League. Sezon dobiegł końca. "Czerwone Diabły" w LM, Aston Villa zostaje w elicie
Saudyjskie konsorcjum kierowane przez księcia Mohammeda bin Salmana miało przejąć "Sroki" za 300 milionów funtów. O zamiarach zakupu klubu znad rzeki Tyne było wiadomo od lutego, kiedy obszernie na ten temat pisały angielskie media. Pojawiały się nazwiska potencjalnych wzmocnień drużyny, wspominano nawet o Leo Messim, a kibice "Srok" zaczynali marzyć o powrocie ich drużyny do czołówki Premier League.
Koniec marzeń
Jak się okazało, mocarstwowe plany się nie ziszczą. Konsorcjum poinformowało o wygaśnięciu umowy przedwstępnej. Zdaniem Saudyjczyków negocjacje przeciągały się w nieskończoność.
"Ostatecznie, w trakcie nieprzewidywalnie przedłużającego się procesu, umowa handlowa pomiędzy Grupą Inwestycyjną a właścicielami klubu wygasła" - napisano w komunikacie.
REKLAMA
Zbyt długie sprawdzanie
Według BBC powodem zerwania negocjacji jest fakt, iż aż 80 procent środków miało być pokryte z budżetu Publicznego Funduszu Inwestycji Arabii Saudyjskiej. Prawnicy Premier League byli zaniepokojeni powiązaniem funduszu z saudyjskim państwem. Przedłużający się proces negocjacyjny oraz niepewność związana z pandemią koronawirusa zniechęciły inwestorów.
Nie oznacza to jednak, iż NUFC nie będzie miało nowego właściciela. Faworytem do przejęcia klubu jest teraz amerykański miliarder Henry Mauriss.
REKLAMA
pm
REKLAMA