La Liga: Camp Nou zmieni nazwę. FC Barcelona podpisała historyczną umowę

2022-03-16, 11:55

La Liga: Camp Nou zmieni nazwę. FC Barcelona podpisała historyczną umowę
Camp Nou to jeden z najsłynniejszych stadionów na świecie . Foto: Forum/Reuters/Albert Gea

Platforma streamingowa Spotify będzie nowym sponsorem FC Barcelony. Od 1 lipca logo szwedzkiego serwisu pojawi się na przodzie strojów meczowych "Dumy Katalonii". Nazwę zmieni też stadion klubu Camp Nou. 

  • Po raz pierwszy w historii stadion katalońskiego klubu zmieni nazwę. Od przyszłego sezonu obiekt będzie nazywał się Spotify Camp Nou 
  • Umowa została podpisana na cztery lata, a jej wartość ma wynosić nawet siedemdziesiąt milionów euro rocznie 

Spotify w ostatnich latach stało się najpopularniejszym na świecie serwisem muzycznym. Szwedzka firma zdecydowała się wykorzystać swoją markę do sponsorowania FC Barcelony.

Według zapisów podpisanej umowy, od sezonu 2022/2023 Spotify będzie głównym partnerem katalońskiego klubu, co przełoży się między innymi na zmianę nazwy stadionu "Blaugrany".

Obiekt od 1 lipca będzie nosił nazwę Spotify Camp Nou. Będzie to historyczna zmiana - do tej pory żaden sponsor katalońskiego klubu nie miał praw do nazwy jednego z najbardziej kultowych stadionów na świecie.

Logo firmy pojawi się także na przodzie koszulek zarówno męskiej, jak i żeńskiej sekcji piłkarskiej FC Barcelony.

Czujemy się bardzo dumni, że możemy ogłosić pionierski sojusz z takim podmiotem stanowiącym punkt odniesienia na całym świecie jak Spotify. Ten związek pozwoli nam na dalsze przybliżanie klubu do jego kibiców i sprawienie, żeby poczuli się jeszcze bardziej częścią rodziny Barcelony poprzez unikalne doświadczenia, które pozwolą nam łączyć rozrywkę i futbol - powiedział prezydent klubu Joan Laporta. 

Umowa będzie obowiązywała przez cztery sezony. Według katalońskiej gazety "La Vanguardia", jej roczna wartość to 70 milionów euro. 

Czytaj także:

/empe 

Polecane

Wróć do strony głównej