Matura 2014: środa stała pod znakiem języków obcych [ARKUSZE]

Maturzyści mogą na chwilę odetchnąć. Kolejny dzień maratonu egzaminacyjnego mają już za sobą. W środę zmagali się z językiem obcym. Rano uczniowie pisali poziom podstawowy, po południu rozszerzony

2014-05-07, 21:42

Matura 2014: środa stała pod znakiem języków obcych [ARKUSZE]

Posłuchaj

Warszawscy maturzyści o egzaminie z języka angielskiego (IAR)
+
Dodaj do playlisty

Większość maturzystów wybrała język angielski. Licealiści z Nowego Sącza wychodzili z egzaminu z mieszanymi uczuciami. W rozmowie z Informacyjną Agencją Radiową zgodnie twierdzili, że część związana z czytaniem była najtrudniejsza. Najprostsza była część dotycząca słuchania i pisania.

- Było coś o wynajmowaniu mieszkania, o gadżecie wynalezionym w celu rozumienia mowy psów, był wywiad z niepełnosprawnych wspinaczem-alpinistą - wymieniają warszawscy maturzyści.

Matura 2014. Język angielski - poziom podstawowy - arkusz >>>

Matura 2014. Język angielski - poziom podstawowy - transkrypcja >>>

REKLAMA

Matura 2014. Język angielski - poziom rozszerzony - arkusz - część 1. >>>

Matura 2014. Język angielski - poziom rozszerzony - arkusz - część 2. >>>

Matura 2014. Język angielski - poziom rozszerzony - transkrypcja >>>

- Dziś było najłatwiej - mówi z kolei maturzystka z V LO w Gdańsku, gdzie większość osób skończyła pisać egzamin już po godzinie. - Zaskoczenia nie było, bo jak co roku było m.in. ogłoszenie i list do przyjaciela - dodaje.

REKLAMA

- Dla mnie najtrudniejsze było to, żeby się zmieścić w limicie, bo za bardzo się rozpisuję, i mam problem żeby tę małą ilość słów napisać - mówi gdański maturzysta.

Źródło: TVN24/x-news

Zdecydowana większość zdających w środę wybrała język angielski (ponad 290 tys., czyli blisko 90 proc.). Na drugim miejscu znalazł się język niemiecki - ponad 37 tys. uczniów. Do rosyjskiego podeszło ok. 10 tys. abiturientów. Francuski, hiszpański i włoski zdawało odpowiednio: 2,3 tys., 1,2 tys. i blisko 650 osób.

REKLAMA

Egzamin z języka obcego na poziomie podstawowym sprawdzał umiejętności abiturientów w zakresie: rozumienia ze słuchu, rozumienia tekstu czytanego oraz pisania. W ramach rozumienia ze słuchu uczniowie musieli wysłuchać trzech materiałów o łącznej długości ok. 6 minut i rozwiązać związane z nimi zadania. W ramach rozumienia tekstu czytanego uczniowie musieli odpowiedzieć na pytania dotyczące trzech tekstów zamieszczonych w arkuszu. Na koniec maturzyści musieli napisać krótszy i dłuższy tekst użytkowy w języku obcym.

CKE
CKE

Egzamin na poziomie rozszerzonym, w części pierwszej, sprawdzał umiejętność stosowania struktur leksykalno-gramatycznych (tłumaczenia, transformacje, słowotwórstwo, tekst z lukami) i pisania (opis, opowiadanie, recenzja, rozprawka). W drugiej części maturzysta musiał się zmierzyć z rozumieniem ze słuchu, rozumieniem tekstu czytanego.

CKE
CKE

IAR,PAP,kh,aj

Polecane

REKLAMA

Wróć do strony głównej