Pieniądze to nie wszystko? Firmy kuszą pracowników dodatkowymi świadczeniami
Benefity, inaczej świadczenia dodatkowe czy pozapłacowe, to każda forma wynagrodzenia pracownika dostarczana mu w postaci innej niż gotówka.
2014-07-13, 20:00
Z Ogólnopolskiego Badania Wynagrodzeń przeprowadzonego przez firmę Sedlak & Sedlak wynika, że 61% pracowników korzystało w 2013 roku z przynajmniej jednego benefitu.
Sposób na motywowanie pracowników
Świadczenia pozapłacowe zyskują w ostatnim czasie na znaczeniu. Składa się na to wiele przyczyn, jedną z nich jest chęć znalezienia sposobu na tańsze, acz skuteczne motywowanie pracowników i silniejsze związanie ich z firmą. Pracodawca ma możliwość zamówienia różnych usług hurtem, obniżając ich koszt. Pracownicy z kolei chętnie korzystają z takich świadczeń jak prywatna opieka medyczna czy zakup karnetu sportowego.
Najpopularniejsze benefity
Najpopularniejszymi benefitami w 2013 roku były: telefon komórkowy, komputer przenośny, prywatna opieka medyczna oraz karnety sportowe. Najmniej pracowników otrzymywało dofinansowanie do prywatnej szkoły dla dzieci, członkostwo w prywatnych klubach czy udziały w zysku firmy (w dowolnej formie).
REKLAMA
Ogólnopolskie Badanie Wynagrodzeń 2014
Andrzej Kuczara, Sedlak & Sedlak. Źródło: wynagrodzenia.pl
REKLAMA