Rusza kampania społeczna "Kochasz? Powiedz stop wariatom drogowym"
Rodzina i osoby, które przewozi kierowca, mają duży wpływ na to, jak zachowuje się on na drodze. To do nich powinniśmy apelować o bezpieczną jazdę - uważają organizatorzy kampanii "Kochasz? Powiedz stop wariatom drogowym", która rozpoczęła się w środę.
2014-07-30, 17:16
Symbolem kampanii jest niebieskie serduszko. Przygotowano ich 2 mln; będą rozdawane m.in. podczas kontroli drogowych, przy wjazdach na autostrady, stacjach benzynowych oraz w szkołach i kinach.
Kampania adresowana jest przede wszystkim do osób najbliższych kierowcom i pasażerom. To ono będą dostawać niebieskie serduszka, by potem przekazać je kierowcom. Na serduszkach są różne napisy, m.in.: "Tato, czekamy w domu. Kocham, jedź ostrożnie", "Sama kredytu nie spłacę. Kocham, jedź ostrożnie". Są również serduszka, na których można umieszczać własne wpisy.
Kampanie przygotowała Fundacja PZU. W akcję włączyła się policja.
- Chcieliśmy stworzyć kampanię, która w inny sposób wpływa na kierowców. W mediach jesteśmy epatowani skutkami wypadków drogowych; takie uświadamianie kierowców, że mogą mieć wypadek, przestało działać. W naszej kampanii chcemy, żeby do kierowcy dotarł przekaz od osoby, na której mu zależy. Niebieskie serduszko może stać się symbolem bezpiecznej jazdy i uczucia innych osób w stosunku do kierowcy - powiedział na konferencji prasowej prezes PZU S.A. Andrzej Klesyk.
REKLAMA
Psycholog transportu Andrzej Markowski uważa, że zaangażowanie bliskich kierowców w sprawy bezpieczeństwa na drogach jest dobrym pomysłem. - Jeżeli ktoś z nich zwróci nam uwagę, że nasze istnienie jest dla nich ważne, to łatwiej jest nam się zgodzić się z ich oczekiwaniami co do naszego sposobu jazdy (...). Prośba bliskich staje się ważniejsza od naszego podejścia do jazdy - wyjaśnił.
Kampanii towarzyszy spot telewizyjny oraz strona internetowa www.stopwariatom.pl. Za pośrednictwem witryny chętni będą mogli zgłaszać swoje propozycje tekstów na serduszka. Najlepsze zostaną nagrodzone i wydrukowane na tysiącach serduszek. Reklamy akcji pojawią się na miejskich autobusach.
mr
REKLAMA