Jak promować produkty made in Poland
Polskie produkty coraz bardziej zyskują w oczach niemieckich konsumentów i śmiało mogą konkurować z marką "made in Germany", wynika z badania przeprowadzonego wśród niemieckich firm przez Niemieckie Towarzystwo Jakości. To dobry prognostyk na przyszłość - mówi Michał Lipiński, dyr. konkursu Teraz Polska.
2014-10-25, 12:56
Posłuchaj
─ Jak zaznacza ekspert, obecnie nie tylko nasz kraj, ale Polacy jak i nasze produkty są coraz lepiej postrzegane za granicą. Prym wiodą produkty z takich sektorów jak budownictwo, transport oraz branża spożywcza. Rozpoznawalne są również polskie gry, oprogramowanie, gadżety elektroniczne.
Ekspert nie ukrywa, że mimo to droga do rozpoznawalności marki "Polska" jest jednak wciąż bardzo długa, ponieważ w większości krajów wciąż pozostajemy anonimowi.
Najważniejsze: skojarzenia z Polską
Pytany co zrobić, aby ten stan poprawić, odpowiada, że olbrzymie znaczenie ma marka Polski. Jak tłumaczy, zagraniczny konsument nie znając jeszcze produktu, jego jakości, kojarzy go ze stereotypem kraju skąd on pochodzi. Dlatego tak wielkie znaczenie ma praca nad wizerunkiem marki naszego kraju. ─ To na pewno przekłada się na rozpoznawalność polskich produktów za granicą – podkreśla ekspert.
15-15 branż promuje już polska gospodarkę
Jak jednocześnie zaznacza, po latach promocji naszego kraju jako całości, przyszedł czas na eksponowanie sektorowe i sztandarowych produktów – jachtów czy wyrobów z bursztynu. Obecnie można mówić o 15-16 polskich branżach, których wyroby są tak dobrej jakości, że z powodzeniem mogą promować całą polską gospodarkę.
Ponadto, zdaniem eksperta, dużą rolę do spełnienia mają polskie firmy i przedsiębiorcy, którzy muszą pokazywać, że są z Polski. Jeśli tego nie będą robili, praca nad wzmacnianiem polskiej marki za granicą będzie znacznie bardziej długotrwała.
Elżbieta Szczerbak, jk
REKLAMA
REKLAMA