Siła polskiego projektowania graficznego

Polska w kwestii designu drukowanego nie ma się czego powstydzić. Dowodem na to jest trzeci numer rocznika „Print Control”. Zawiera on ponad 100 najciekawszych projektów graficznych z 2013 i 2014 roku. Publikacja zawiera także wywiady z polskimi artystami. Jest ona próbą przełamania stereotypu, że wszystko już było.

2015-02-07, 14:33

Siła polskiego projektowania graficznego
Trzeci numer rocznika „Print Control” . Foto: mat. promocyjne

Posłuchaj

07.02.15 Magdalena Heliasz: „Polscy projektanci graficzni próbują wytworzyć pewną swoją oryginalną tożsamość i specyfikę (…)”
+
Dodaj do playlisty

– To kompendium tego, co dzieje się w projektowaniu graficznym w Polsce. To panorama projektów od plakatów, poprzez publikacje (książki, magazyny), skończywszy na identyfikacjach wizualnych (materiałach wizualnych, które pomagają stworzyć wizerunek firmy). W drugiej części rocznika znajdują się wywiady z projektantami, niezależnymi wydawcami i ludźmi związanymi z projektowaniem – powiedziała Magdalena Heliasz, graficzka, twórczyni serii roczników „Print Control”.

Do podzielenia się swoimi artystycznymi doświadczeniami zaproszono m.in. Edgara Bąka, Ryszarda Bienerta, Jakuba Jezierskiego, Jakuba Banasiaka. Zaprezentowano natomiast projekty zrealizowane m.in. przez Tomasza Bersza, Jakuba de Barbaro, Magdalenę i Artura Frankowskich, Mamastudio, Błażeja Pindora i Filipa Zagórskiego.

– Zależy mi na tym, żeby pokazywać jak najwięcej różnych projektantów. Jeśli jednak chodzi o selekcję, to analizujemy same projekty. Zgłaszają się do nas projektanci nie tylko indywidualni, lecz także ci reprezentowani przez instytucje kulturalne lub firmy – mówiła w Polskim Radiu 24 Magdalena Heliasz.

Magdalena
Magdalena Heliasz; foto: PR24/MR

REKLAMA

Książka ukazała się w języku polskim i angielskim. Wsparcia publikacji udzielił Instytut Adama Mickiewicza, który zajmuje się promocją polskiej grafiki zagranicą.

Polskie Radio24/dds

Polecane

REKLAMA

Wróć do strony głównej