Marcin Kuśmierz, szef home.pl: moja firma nigdy nie dojrzeje

- My jako firma nigdy nie będziemy dojrzali, bo rynek bardzo szybko się zmienia i nigdy nie wiadomo co będzie się działo za kilka, kilkanaście miesięcy – mówi Marcin Kuśmierz, szef home.pl, firmy, która zajmuje się hostingiem i domenami, gość audycji "Ludzie gospodarki" w Polskim Radiu 24.

2015-02-08, 19:25

Marcin Kuśmierz, szef home.pl: moja firma nigdy nie dojrzeje
Marcin Kuśmierz, szef home.pl,. Foto: Materiał prasowy, home pl.

Posłuchaj

Gościem audycji Polskiego Radia 24 z cyklu "Ludzie Gospodarki, był Marcin Kuśmierz, szef home.pl, firmy zajmującej się hostingiem i domenami - cz. I /Błażej Prośniewski, Naczelna Redakcja Gospodarcza Polskiego Radia./
+
Dodaj do playlisty

Firma świetuje w tym roku 18. urodziny. Dla ludzi jest to granica szczególna, otwierają się nowe możliwości. To początek dorosłego życia. Czy tak samo  jest w przypadku przedsiębiorstw?

– Dlatego ciągle musimy zachowywać się, jak bardzo młoda firma. Oczywiście nie jest tak, że nie mamy  wyznaczonych swoich punków docelowych. Jednak w przypadku firm technologicznych mówienie o strategii pięcio-, czy dziesięcioletniej jest trudne, bo rynek zmienia się bardzo szybko - mówił gość audycji "Ludzie gospodarki".

Recepta na sukces - "klientocentryczność".

Pytany o recepta na sukces odpowiada, że przede wszystkim ciężka praca, bezkompromisowa jakość i "klientocentryczność".

– Nasza firma kręci się wokół klienta. Być może są to frazesy, ale jak obserwujemy to, co dzieje się na rynku, to taka postawa nie jest normą - wyjaśnia Marcin Kuśmierz.

REKLAMA

Trzeba cierpliwie czekać na efekty

Kolejnym składnikiem sukcesu jest cierpliwość. Jak mówi szef home.pl, wielu konkurentów firmy jej nie miało.  Inwestowali dużo, ale oczekiwali  szybkiego zwrotu.

-  To tak nie działa. Relacje z klientami trzeba budować bardzo, bardzo długo – mówi Kuśmierz.

Niestraszna konkurencja

W Polsce największym rywalem spółki jest nazwa.pl.  Być może niedługo pojawi się nowy gracz, czyli Google Domains. Czy gigant z USA namiesza na polskim rynku?

- Patrząc historycznie, to kilka lat  temu weszła do Polski firma 1&1 - gigantyczny gracz, który świetnie radzi sobie  na innych rynkach. W naszym kraju tak się nie stało. Podobnie jest z GoDaddy, który pojawił się w  ubiegłym roku.  Tu też  spektakularnego sukcesu nie było.  To pokazuje, że potrafimy nie tylko się bronić przed zagraniczną konkurencją, ale także - jak jest taka potrzeba – zaatakować, mówi szef Home.pl.

REKLAMA

Nie wyłączam telefonu na wakacjach

Marcin Kuśmierz przyznał się na antenie Polskiego Radia 24 do dwóch rzeczy: słabości do gadżetów oraz uzależnienia od telefonu.

- To jest z jednej strony uzależnienie, z drugiej - odpowiedzialność, bo zarządzam sporym przedsiębiorstwem. Nie urywam -  lubię pracować, lubię być w kontakcie, lubię wiedzieć, więc mi to bardzo nie przeszkadza. Co więcej, czasami wyłączenie telefonu może spowodować więcej stresu niż wart jest wypoczynek na plaży - podkreśla.

Lubię praktyczne gadżety

Pytany o gadżety, które wziąłby ze sobą na bezludną wyspę, odpowiada praktycznie - rower, bo trzeba w końcu jakoś po niej się poruszać.

- I tak właśnie patrzymy na  biznes. Nasze produkty powinny wywoływać nie tylko pozytywne emocje, ale muszą być przede wszystkim praktyczne i przyjazne użytkownikom - mówi.

REKLAMA

Firma home.pl powstała w Szczecinie w 1997 roku. Założyli ją: Piotr Kapcio, Krystian Stypuła i Stefan Jurczyk. W 2012 roku  zmieniła ona formę prawną ze spółki jawnej na spółkę akcyjną. Obecnie jej większościowym udziałowcem jest  fundusz inwestycyjny Value 4 Capital. Home.pl  zatrudnia ponad 250 osób.  W 2014 roku spółka sprzedała  produkty za ponad 100 mln złotych.

Błażej Prośniewski

/

REKLAMA

Polecane

REKLAMA

Wróć do strony głównej